اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسئولان رسانه‌ها و نمایندگان ستادهای انتخاباتی افغانستان:

رسانه‎ها از دامن زدن به مسائل حساسیت‎زا در انتخابات خودداری کنند

مسئولان رسانه‎ها و نمایندگان ستادهای انتخاباتی افغانستان با امضای قطعنامه‎ای اعلام کردند: رسانه‎ها ملزم هستند در پوشش‎ مسائل پس از انتخابات، محتاط و مسئولانه عمل کرده و از دامن زدن به مسائل حساسیت‎زا خودداری کنند.

رسانه‎ها از دامن زدن به مسائل حساسیت‎زا در انتخابات خودداری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، مسئولان رسانه‎ها و نمایندگان ستادهای انتخاباتی افغانستان امروز(یک شنبه 1 تیر) طی نشستی در کابل با امضای قطعنامه‎ای اعلام کردند: رسانه‎ها ملزم هستند در پوشش‎ مسائل بعد از انتخابات، محتاط و مسئولانه عمل کرده از دامن زدن به مسائل حساسیت‎زا دوری کنند.

در این نشست که به ابتکار «کمیته مصونیت خبرنگاران» برگزار شده بود، مصوب شد هیچ رسانه‎ داخلی نباید اقدام به انتشار اخباری کند که باعث بحرانی ‎شدن وضعیت و افزایش اختلافات انتخاباتی می‎شود.

خودداری از انتشار اخباری که منابع مؤثق ندارد، بخشی دیگر از مصوبات نشست یادشده بود.

** افشای موارد عدم شفافیت روندهای انتخاباتی بر اساس اسناد معتبر

در این نشست توافق شد خبرنگاران باید وجود هرگونه مصادیق عدم شفافیت و غیرعادلانه بودن روندهای انتخاباتی ‌ و نیز تخطی و تقلب انتخاباتی بر اساس اسناد و مدارک معتبر را افشا کنند.

چگونگی بازتاب اختلافات انتخاباتی، مراقبت بر عدم تشویش‎ اذهان عمومی هنگام بروز بحران ناشی از این اختلافات و انعکاس حواشی مسائل مربوط به اتهامات وارده به برخی کارمندان ارشد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امری است که بیش از هر زمان دیگر رسانه‎های این کشور را به مسئولانه عمل کردن و محتاط بودن فرامی‎خواند.

انتهای یپام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول