اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو ستاد انتخاباتی «عبدالله» در گفت‎وگو با فارس مطرح کرد

میانجیگری سازمان ملل تنها راه حل اختلافات انتخاباتی است

عضو ستاد انتخاباتی عبدالله با اشاره به اختلافات انتخاباتی در افغانستان گفت: میانجیگری دفتر سیاسی سازمان ملل درافغانستان به عنوان مرجع بی‎طرف، می‌تواند تنها راه‌ معقول برای حل اختلافات انتخاباتی باشد.

میانجیگری سازمان ملل تنها راه حل اختلافات انتخاباتی است

«فضل الرحمان اوریا» عضو ستاد انتخاباتی عبدالله در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل با اشاره به اختلافات انتخاباتی فعلی در افغانستان اظهار داشت: میانجیگری دفتر سیاسی سازمان ملل متحد «یوناما» به عنوان مرجعی بی‎طرف، تنها راه‌ معقول برای حل اختلافات انتخاباتی موجود است.

وی افزود: یکی از رسالت‎های دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان، ایجاد تفاهم سیاسی، رفع بی‎اعتمادی‎ها و شکستن بن‎بست‎های سیاسی است و این دفتر در شرایط حاضر می‎تواند نقش مفید و نتیجه‎بخشی را در راستای رفع بن‎بست و بدبینی‎های انتخاباتی بازی کند.

** کمیسیون مستقل انتخابات وجهه قانونی و اعتبار ملی خود را از دست داد

اوریا در بخشی دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هیچ وجهه‌ قانونی نزد تیم «اصلاحات و همگرایی» ندارد و از ویژگی استقلال برخوردار نیست و نمی‎تواند نهاد ملی و مشروعی محسوب شود.

وی افزود: کمیسیون مستقل انتخابات با ساختار فعلی نمی‎تواند عملکرد مشروع و معتبری داشته باشد زیرا این کمیسیون نتوانست استقلال عمل و اراده از خود نشان دهد تا شایستگی مدیریت یک روند ملی را داشته باشد.

اوریا تصریح کرد: این کمیسیون برای تبدیل شدن به نهادی ملی، معتبر و مشروع، نیازمند اصلاحات ساختاری بسیار جدی از جمله برکناری «ضیاءالحق امرخیل»، رئیس دبیرخانه این کمیسیون است.

این عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در ادامه تأکید کرد: تیم اصلاحات و همگرایی در دنبال نمودن خواسته‎های خود برای صیانت از آرای پاک مردم همچنان استوار است و در راستای تعقیب و تحقق مطالبات مشروع خود به نمایندگی از اکثر شرکت‎کنندگان دور دوم انتخابات، هیچ‎ گونه انعطافی از خود نشان نخواهد داد.

وی خاطر نشان ساخت: کمیسیونی که برخی از کارمندان آن متهم به تقلب و جانبداری از تیم خاصی است، بدون پذیرش تغییرات  عمیق و آوردن اصلاحات جدی نمی‎تواند نتیجه‎ای را اعلام کند که منجر به پدید آمدن حکومتی مشروع و مردمی باشد.

به گفته اوریا، تیم اصلاحات و همگرایی خواستار تضمین شفافیت در روند شمارش آرا و رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی است تا از دل این روند، دولتی به صحنه آید که بتواند دولتی مشروع  و مردمی باشد.

این عضو ستاد انتخاباتی عبدالله افزود: انتخابات، مکانیسم و مسیری مسالمت‎آمیز، مدنی و مردمی برای انتقال آرام قدرت است و این مکانیسم مردم‎سالارانه نباید به هیچ صورت نزد افکار مردمی، اعتبار خود را از دست بدهد.

** برای تیم اصلاحات و همگرایی تنها نتیجه انتخابات مهم نیست

وی در ادامه تأکید کرد: برای تیم اصلاحات همگرایی، تنها نتیجه انتخابات مهم نیست بلکه اصل مسیر مردمی منتهی به انتقال آرام قدرت نیز از اهمیت اساسی برخوردار است و از این جهت این راه  باید به صورت عادلانه و شفاف طی شود تا محصول مشروع و مولود مورد قبول مردم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول