اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس هیئت ناظران اتحادیه اروپا:

افغان‌ها از جنگ و خشونت بیزارند/ تلاش برای تقلب ضربه به اراده ملت افغانستان است

هیأت ناظران اتحادیه اروپا در افغانستان شرکت گسترده مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نشانه بیزاری آنان از خشونت و جنگ دانست و هر گونه تلاش برای تقلب را ضربه به اراده ملت افغانستان عنوان کرد.

افغان‌ها از جنگ و خشونت بیزارند/ تلاش برای تقلب ضربه به اراده ملت افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «تایس برمن» رئیس هیئت ناظران اتحادیه اروپا امروز در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: شرکت گسترده مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان دهنده بیزاری آنان از خشونت و جنگ است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر طرف که کوشش کند نتیجه انتخابات را با ابزار غیر قانونی از قبیل خشونت و تقلب تغییر دهد، چیزی جز ضربه به اراده ملت افغانستان به دست نمی‌آورد.

برمن، افزایش مراکز رأی‎‎گیری در این دوره انتخابات را یکی از دلایل عمده افزایش مشارکت مردم و تسریع در روند انتخابات عنوان کرد.

به گفته وی، در بخش‎هایی که ناظران این هیئت نظارت داشته‌اند هیچ‎گونه تقلبی صورت نگرفته است.

این در حالی است که دیده‌بان انتخابات افغانستان روز گذشته اعلام کرده بود که ناظران این نهاد تقلب‎های زیادی را در بخش‌هایی از این کشور ثبت کرده‌اند.

برمن در ادامه با اشاره به مسئله احتمال تقلب «امر خیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تصریح کرد: رسیدگی به تنش‎ها بین پلیس کابل و ضیاءالحق امرخیل از وظایف اصلی نهادهای قضایی افغانستان است.

امرخیل از سوی پلیس کابل متهم به انتقال لوازم انتخاباتی به نقطه‌ای نامشخص و استفاده از آن به نفع کاندیدایی مشخص است؛ امری که نشان از بروز تقلب توسط عالی‎رتبه‌ترین مقام این کمیسیون می‌باشد.

در ارتباط با این اتهام، «عبدالله عبدالله» یکی از 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواستار برکناری امر خیل شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول