اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان:

ارتش پاکستان برخلاف توافقات کابل- اسلام آباد عمل کرده است/موشک‌باران مناطق مرزی همچنان ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان 2 روز پس از برگزاری دور دوم انتخابات در این کشور اعلام کرد که ارتش پاکستان بر خلاف توافقات 2 کشور عمل کرد.

ارتش پاکستان برخلاف توافقات کابل- اسلام آباد عمل کرده است/موشک‌باران مناطق مرزی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری اعلام کرد که ارتش پاکستان برخلاف توافقات افغانستان و پاکستان در مورد انتخابات این کشور فعالیت کرده است.

وی افزود: مقامات دولت افغانستان و پاکستان به توافق رسیده بودند تا دولت پاکستان در تأمین امنیت انتخابات این کشور را کمک کند اما برعکس دولت پاکستان در روز انتخابات، ولایت «کنر» در شرق این افغانستان را موشک باران کرد.

مستغنی در ادامه تأکید کرد که همچنان حملات موشکی پاکستان به ولایت‎های مرزی این کشور ادامه دارد و دولت افغانستان مصمم است در صورتی که این حملات قطع نشود از هر گزینه‌ای برای جلوگیری آن استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان همچنین حضور بیش از 10  هزار مهاجر پاکستان را به ولایت «خوست» در شرق افغانستان تایید کرد.

وی در این مورد گفت: این افراد شامل زنان، کودکان و سالخوردگانی هستند که از بر اثر حملات ارتش پاکستان مجبور به فرار شده‎اند و ما نیز کمک به این مهاجران را وظیفه انسانی خود می‎دانیم.

مستغنی در پایان این نشست خبری از پلیس‎ مرزی افغان خواست تا مهاجران پاکستانی را شناسایی و از ورود افراد مسلح و تروریست‌ها به خاک افغانستان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول