اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حضور اتحادیه قربانیان در مذاکرات صلح کلمبیا

سخنگوی قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا اعلام کرد: قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا در مذاکرات جدید با ارتش آزادی‌بخش ملی (ELN) شرکت می‌کنند.

حضور اتحادیه قربانیان در مذاکرات صلح کلمبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «خورخه واسکز» سخنگوی قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا گفت: حضور ما در مذاکرات با ارتش آزادی‌بخش مهم و حیاتی می‌باشد و این نقطه شروعی است که حقوق قربانیان به رسمیت شناخته شود.

واسکز بیان کرد، آنچه در مورد گفت‌و‌گوهای بین دولت کلمبیا و نیروهای فارک و همچنین ارتش آزادی‌بخش ملی مطرح شده‌ این است که در روند مذاکرات نه تنها اتحادیه قربانیان بلکه جامعه مدنی نیز باید حضور داشته باشد.

وی همچنین افزود: اتحادیه قربانیان در تمامی جلسات مذاکرات صلح در هاوانا شرکت می‌کند و ما از این به بعد به مشارکت مستقیم خود در مذاکرات صلح ادامه می‌دهیم.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: شنبه گذشته یک توافق تاریخی بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در هاوانا پایتخت کوبا بسته شد.

در این توافق‌نامه 10 عنوان برای پیشبرد موضوع مربوط به حقوق قربانیان درگیری‌های مسلحانه کلمبیا طی 50 سال گذشته وجود دارد.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا پس از فارک بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کلمبیا به ‌شمار می‌رود.

در حال حاضر گروه فارک با دولت کلمبیا در حال مذاکره است. نمایندگان فارک و دولت روند این مذاکرات را رضایت‌بخش و رو به پیشرفت خوانده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم این مذاکرات به شمار می‌روند.

دولت و فارک تا به امروز در خصوص مسائل مربوط به زمین‌های کشاورزی و همچنین مشارکت سیاسی نیروهای فارک قرارداد به امضا رسانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول