اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ابراز امیدواری اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا از ادامه مذاکرات صلح

رئیس اتحادیه قربانیان اعلام کرد: حضور ما در مذاکرات صلح و قرار دادن گزینه‌هایی روی میز که منجر به ارزش نهادن به حقوق قربانیان می‌شود؛ امری بسیار امیدوار‌کننده برای ما تلقی می‌شود.

ابراز امیدواری اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا از ادامه مذاکرات صلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، نمایندگان دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی فارک طی مذاکراتی در هاوانا پایتخت کوبا از حضور اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا در این اجلاس و ارائه مواردی جهت سرعت بخشیدن به امور مربوط به دلجویی و ترمیم افراد آسیب‌دیده، خبر دادند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: بحث رسیدگی به امور قربانیان درگیری‌های بین ارتش کلمبیا و نیروهای فارک به مرحله خوبی از مسیر خود در مذاکرات صلح رسیده است.

«پائولا گاویریا بتانکور»، رئیس اتحادیه قربانیان در رابطه با شرکت در این اجلاس اعلام کرد: حضور ما در مذاکرات صلح و قرار‌دادن گزینه‌هایی روی میز که منجر‌ به ارزش نهادن به حقوق قربانیان می‌شود؛ امری بسیار امیدوار کننده برای ما تلقی می‌شود. این نقطه شروعی است که ما حقوق این افراد را به رسمیت بشناسیم.

وی در ادامه ضمن توجه به تسریع روند مذاکرات در هاوانا نسبت به حصول هرچه سریع‌تر تصمیمات مؤثر اظهار امیدواری کرد.

«گاویریا» یادآور شد که مذاکرات صلح ارزشمندتر و مهمتر از بحث در کنگره کلمبیا بر سر توافقنامه نهایی با فارک است.

وی در آخر از نتایج انتخابات دور دوم ریاست جمهوری کلمبیا و برگزیده شدن احتمالی «ایوان اسکار زولوآگا» که دارای دیدگاهی منفی در رابطه با ادامه مذاکرات می‌باشد؛ اظهار نگرانی کرد.

طی شورش‌ها و درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های چریکی و دولت کلمبیا و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر تا‌کنون دهها هزار تن از مردم بی‌گناه این کشور کشته و زخمی شدند که توجه به وضعیت و دلجویی از آن‌ها مدت‌هاست که قرار است در دستور کار دولت قرار گیرد. این امر اخیرا طی مذاکرات صلح بین نیروهای فارک و دولت کلمبیا مورد توجه قرار گرفته شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول