اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت رئیس‌جمهور اکوادور از مذاکرات صلح در کلمبیا

رئیس‌جمهور اکوادور حمایت خود را نسبت به مذاکرات صلح دولت کلمبیا با ارتش آزادی بخش ملی (ELN) این کشور اعلام کرد.

حمایت رئیس‌جمهور اکوادور از مذاکرات صلح در کلمبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور گفت که از ادامه مذاکرات صلح دولت کلمبیا در کشور اکوادور استقبال می‌کند.

«کوره‌آ» گفت: کشورهای آمریکای لاتین این آمادگی را دارند تا تسهیلات کافی برای پیشرفت روند مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا با ارتش آزادی بخش ملی و نیروهای انقلابی فارک را ارائه دهند.

«رافائل کوره‌آ» از طریق رسانه‌ای در شهر «گوای آکیل» اکوادور آشکار کرد که آغاز اولین دوره مذاکرات صلح دولت کلمبیا با ارتش آزادی‌بخش ملی این کشور (دومین گروه از شبه نظامیان بسیار مهم در کلمبیا) در شهر «ایمبابورا» در اکوادور برگزار شده بود.

رئیس دولت اکوادور خاطرنشان کرد که مذاکرات صلح در کلمبیا ایده «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا بوده است.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: برقراری این مذاکرات صلح در کلمبیا یک موضوع بسیار مهم در آمریکای لاتین طی دهه اخیر می‌باشد.

همچنین بیش از یک سال است که دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی «فارک» نیز در حال مذاکرات صلح‌آمیز هستند که این مذاکرات در هاوانا، پایتخت کوبا برگزار می‌شود.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا پس از فارک بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کلمبیا به ‌شمار می‌رود.

در حال حاضر گروه فارک با دولت کلمبیا در حال مذاکره است. نمایندگان فارک و دولت روند این مذاکرات را رضایت‌بخش و رو به پیشرفت خوانده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم این مذاکرات به شمار می‌روند.

دولت و فارک تا به امروز در خصوص مسائل مربوط به زمین های کشاورزی و همچنین مشارکت سیاسی شورشیان فارک قرارداد به امضا رسانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول