اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات دور دوم ریاست جمهور افغانستان/35

10 هزار کماندوی افغان به تأمین امنیت انتخابات کمک می‌کنند

وزارت‌های دفاع و کشور افغانستان با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که 10 هزار کماندو در کنار سایر نیروهای امنیتی به تأمین امنیت بهتر روز انتخابات کمک می‌کنند.

10 هزار کماندوی افغان به تأمین امنیت انتخابات کمک می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، وزارت‌های دفاع و کشور افغانستان با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که 10 هزار کماندو در کنار سایر نیروهای امنیتی به تأمین امنیت بهتر روز انتخابات کمک می‌کنند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز به رسانه‎‎ها گفت: وزارت کشور افغانستان قصد انجام عملیات‌های تازه و ایجاد کمربندهای امنیتی در شهرهای کابل و سایر ولایت‎ها را دارد که وسایل نقلیه را با دقت بازرسی کنند.

وی در ادامه با اشاره به تأمین امنیت دور اول انتخابات افزود: روز برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان روز تکرار تجربه تلخ شکست برای طالبان خواهد بود.

«ژنرال عبدالکریم»، فرمانده نیروهای ویژه وزارت دفاع‌ افغانستان نیز در تازه‎ترین اظهارات خود روز گذشته به رسانه‎ها گفت 10 هزار کماندو افغان در هماهنگی با سایر ارگان‏‌های امنیتی این کشور، امنیت دور دوم انتخابات ریاست‏ جمهوری را تأمین می‏‌کنند تا شهروندان افغانستان بدون نگرانی در انتخابات شرکت کنند.

عملیات کماندوها در 2 هفته گذشته تلفات سنگینی به طالبان تحمیل کرد

به گفته فرمانده نیروهای ویژه وزارت دفاع افغانستان این 10 هزار کماندو در مدت 2 هفته گذشته در ولایت‎های «بدخشان»، «قندهار»، «هلمند»، «قندوز»، «فراه»، «هرات» و «ننگرهار» عملیات‎های را برای تأمین امنیت انتخابات انجام داده‌اند که در جریان آن به مخالفان مسلح تلفات سنگینی وارد کرده‎اند.

این مسئول امنیتی افغان خاطرنشان کرد: به هر‌ فردی که قصد برهم‌زدن ثبات و امنیت این کشور را داشته باشد پاسخی دندان‏‌شکن خواهیم داد.

یکی از عوامل تعیین‎کننده و تأثیرگذار بر میزان مشارکت مردم، احساس اطمینان از تأمین امنیت انتخابات است و به همین جهت نهادهای امنیتی افغان می‎کوشند تا در روزهای نزدیک به برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان این اعتماد را در میان مردم ایجاد کنند که دور دوم انتخابات نیز مانند دور نخست آن در فضای امنی برگزار خواهد شد و رأی‎دهندگان در برابر حملات تروریستی مصونیت خواهند داشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول