اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت کشور افغانستان:

4 فرمانده ارشد طالبان در شرق افغانستان کشته شدند

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان از کشته شدن چهار فرمانده ارشد طالبان بر اثر عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت «پکتیکا» خبر داد.

4 فرمانده ارشد طالبان در شرق افغانستان کشته شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز (شنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت پکتیکا در شرق این کشور چهار فرمانده طالبان به همراه 25 عضو دیگر این گروه کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است: در یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی افغان که در راستای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ولایت «پکتیکا» در شرق افغانستان انجام شد، 25 شبه‎نظامی طالبان به همراه چهار فرمانده این گروه به نام‌های «ابوبکر»، «قدیر»، «کبیرحلال»  و «حماس» در منطقه «اومنه» این ولایت کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات 2 خودرو مملو از مواد منفجره  و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین نیز از ولایت پکتیکا به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

گفته می‎شود که این گروه از شبه‎نظامیان طالبان در حملات تخریبی و سازماندهی حملات انتحاری در این منطقه دست داشته‌اند.

چند روز پیش نیز «ایوب سالنگی» معاون ارشد وزارت کشور افغانستان در جلسه شورای وزیران اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت این کشور از توانایی خوبی برخوردار هستند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی افغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان دادن که شبه‎نظامیان طالبان توان رویارویی با آن‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول