اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان:

استفاده از تجارب قبل به بررسی شکایت‌های دور دوم انتخابات اعتبار می‌بخشد

معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان با اشاره به چگونگی رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی دور نخست ریاست جمهوری این کشور گفت: استفاده از تجربه‌های گذشته به بررسی شکایت‌های دور دوم انتخابات اعتبار می‌بخشد

استفاده از تجارب قبل به بررسی شکایت‌های دور دوم انتخابات اعتبار می‌بخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل،« ولید اکبر سروری» معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در نشست امروز (یکشنبه) که به منظور بررسی کاستی‎ها و نواقص موجود در روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل برگزار شده بود، اظهار داشت: افزایش اعتبار دور دوم انتخابات افغانستان، در گرو استفاده از آموخته‎های دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

وی افزود: تمام کارمندان ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان از ولایت‌های مختلف این کشور خواسته تا روی نواقص دور نخست بحث و بررسی صورت گیرد و از تکرار اشتباهات در دورم دوم جلوگیری به عمل آید.

به گفته سروری، مهم‌ترین چالش دور اول انتخابات، تاخیر در ثبت شکایت‌های انتخاباتی بود که بر روند انتخابات تأثیر گذاشت.

برای تهیه فیلم و عکس از روند رأی‎گیری، محدودیتی وجود نخواهد داشت

سروری تآکید کرد: در روز انتخابات (24 خرداد) محدویتی در قسمت گرفتن فیلم و عکس از روند رأی‎گیری وجود نخواهد داشت.

پیش از این شماری از نهادهای مدنی ناظر بر انتخابات، در دور نخست این روند از محدودیت تصویربرداری در روز برگزاری انتخابات، انتقاد کردند.

به باور نهادهای ناظر بر انتخابات، عدم تهیه تصویر، امکان مستند شدن شکایت‌ها را منتفی ساخت و در نتیجه زمینه برای برخورد سلیقه‌ای کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی فراهم شد تا جایی که این کمیسیون برخی از شکایت‎های ارائه شده را به این دلیل که مستند نیستند، رد کرده است.

تعیین زمان، برای ثبت شکایت‎های انتخاباتی

سروری در ادامه گفت که نهادهای جامعه مدنی و نظارت کننده تا 24 ساعت پس از انتخابات، شکایت‌های خود را با اسناد دقیق در این کمیسیون به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: در صورت اعتراض نسبت به حکم اولیه دادرسی، اشخاص شاکی می‌توانند در مدت 72 ساعت تقاضای استیناف کنند.

روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی، مهمترین بخش برگزاری انتخابات افغانستان به حساب می‎آید و کیفیت کارکرد کمیسیون مسئول در این بخش، تأثیر مستقیم در افزایش اعتبار انتخابات دارد.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول