اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس گزارش می‌دهد:

رویارویی موفق با تهدیدات امنیتی، نشانه افزایش توانایی نیروهای افغان

واکنش سریع و به موقع نیروهای امنیتی افغان در برابر حملات مهاجمان مسلح به کنسولگری هند در ولایت «هرات» در غرب افغانستان، افزایش توانایی این نیروها را نشان می‌دهد که تقدیر رئیس جمهوری هند را نیز در پی داشته است.

رویارویی موفق با تهدیدات امنیتی، نشانه افزایش توانایی نیروهای افغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، واکنش سریع و به موقع نیروهای امنیتی افغانستان در برابر حملات مهاجمان مسلح انتحاری به کنسولگری هند در شهر هرات، نشاندهنده توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان در مهار این گونه حملات بود تا جایی که احساس تقدیر از شهامت این نیروها را در وجود «پراناب موکرجی» رئیس جمهور هند برانگیخت.

اعتراف مقامات داخلی و خارجی نسبت به افزایش توانایی نیروهای نظامی افغانستان

پس از انتقال مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای داخلی و نیز در زمانی که حضور نظامیان خارجی به کم‎ترین میزان در این کشور رسیده است، رویارویی نیروهای امنیتی افغان با رخداد‎های امنیتی در واقع، آزمونی است که ظرفیت مقابله با تهدیدات امنیتی را در وجود این نیروها محک می‌زند.

تأمین امنیت انتخابات افغانستان(در دور نخست آن) آزمون بزرگ و با اهمیتی بود که نیروهای امنیتی افغان به خوبی توانستند از عهده آن برآیند.

همچنین تلاش و تدابیر امنیتی اتخاذ شده توسط نیروهای امنیتی افغان در روز برگزاری انتخابات (16 فروردین) سبب شد که طالبان علیرغم انتشار اعلامیه‎های تهدیدآمیز و مکرر در اخلال انتخابات یاد شده، ناتوان و ناکام باشند.

و از سوی دیگر این موضوع سبب شد تا باور مردم افغانستان به توانمندی نیروهای امنیتی این کشور بیشتر شود.

با این حال، جسارت، سرعت و صلابت نیروهای امنیتی افغان در دفع حمله پنج مهاجم انتحاری به کنسولگری هند در هرات نه تنها امید و اعتماد به این نیروها را در داخل افغانستان افزایش داد بلکه از سوی رئیس جمهوری هند نیز قابل قدر و سزاوار ستایش شناخته شد.

بنابراین اعتماد و باور به توانمندی و تعهد نیروهای امنیتی افغان روز به روز در داخل و خارج این کشور در حال افزایش است.

رشد ظرفیت و مهارت مقابله با حملات انتحاری در بین نیروهای امنیتی افغان

کارشناسان معتقدند که نیروهای امنیتی افغانستان پیش از این در رویارویی نظامی با طالبان، آن‌ها را در هر میدانی مجبور به عقب‎نشینی کرده‌اند و به همین سبب شبه‌نظامیان طالبان به انتحار روی آورده‌اند.

این در حالی است که استراتژی انتحار طالبان نیز رو به زوال است و دفع حملات مهاجمان انتحاری در ولایت هرات از سوی نیروهای امنیتی افغان، نشان داد که ظرفیت و مهارت‎های مهار حملات انتحاری و مقابله با تهدیدات تروریستی نیروهای امنیتی افغان بخوبی رشد کرده است.

این افزایش مهارت و بدون تلفات نیروهای امنیتی افغان در مهار افراد انتحاری، بی‎اثری استراتژی حملات انتحاری برای اخلال در دور دوم انتخابات افغانستان، ناامیدی و نگرانی شدیدی را به روحیه طالبان تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول