اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: سیاست «درهای باز» ناتو علیه روسیه نیست

دبیرکل ناتو اعلام کرد که «سیاست درهای باز» این سازمان، برغم نگرانی‌های مسکو، تهدیدی برای این کشور نیست و این سازمان قصد حمله نظامی به روسیه را ندارد.

راسموسن: سیاست «درهای باز» ناتو علیه روسیه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو عصر روز  جمعه (دیروز) در نشست مجمع عمومی پارلمانی ناتو اعلام کرد که این سازمان در آینده هم قصد دارد «سیاست درهای باز» خود را ادامه دهد و این مسئله نباید از سوی هیچ کشور، از جمله روسیه، به منزله یک تهدید تلقی شود.

راسموسن گفت: «ناتو هرگز قصد حمله به روسیه را نداشته و ندارد. نمی‌توان با این دیدگاه مقامات روسی موافقت کرد که سیاست درهای باز ما برای این کشور یک تهدید است.»

دبیرکل ناتو تاکید کرد که هر کشوری باید در انتخاب مشارکت بین المللی و سیاست امنیتی خویش آزاد باشد و کسی نمی‌تواند در تصمیم ناتو برای گسترش این سازمان و یا اجرای سیاست‌های خود مداخله کند.

«راسموسن» در عین حال یادآور شد که هنوز بسیار زود است پیش بینی کرد که آیا در نشست سران ماه سپتامبر ناتو تصمیمات مشخصی در رابطه با پذیرش اعضای جدید در این سازمان اتخاذ خواهد شد یا خیر.

«راسموسن» همچنین اعلام کرد که در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد) نشست شورای روسیه-ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد.

مقامات ناتو پیش از این اعلام کرده بودند که این نشست در سطح سفرا خواهد بود و طی آن اوضاع کنونی در اوکراین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دفتر نمایندگی دائم روسیه در مقر ناتو هم این اطلاعات را تایید کرده و اعلام کرد که دوشنبه هفته آینده نشست شورای روسیه-ناتو در سطح سفرا برگزار خواهد شد و اوضاع اوکراین، یکی از موضوعات مورد بررسی در آن است.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول