اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلگراد: ناتو بابت بمباران صربستان در سال ۱۹۹۹ هیچ غرامتی نپرداخته است

رئیس‌جمهوری صربستان در نشست شورای امنیت به کشورهای غربی یادآوری کرد که این کشور هنوز هیچ غرامتی بابت خسارات وارده به آن در نتیجه بمباران ناتو که رقم واقعی آن به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد، دریافت نکرده است.

بلگراد: ناتو بابت بمباران صربستان در سال ۱۹۹۹ هیچ غرامتی نپرداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس‌جمهوری صربستان شب گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کوزوو، ابراز امیدواری نمود که کشورش بتواند غرامتی به خاطر خسارات وارد شده به صربستان در جریان بمباران جنگ 78 روزه سال ۱۹۹۹ یوگسلاوی سابق از سوی کشوره‌های عضو ناتو دریافت کند.

وی در سخنرانی خود گفت: "من نه قصد شکایت و نه التماس پرداخت غرامت برای خسارات وارده به کشور ما در این جنگ را دارم، ولی من بعنوان رئیس‌جمهوری صربستان می خواهم فقط تعهدات شما برای پرداخت غرامت راه اندازی جنگ در منطقه بالکان و خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی و در مجموع اقتصاد صربستان را یادآوری کرده باشم."

به گفته نیکولیچ، در زمان بمباران یوگسلاوی سابق که برای مجبور کردن صربستان برای صرف نظر کردن از منطقه آلبانی نشین آن صورت گرفت، حدود 2 هزار نفر از ساکنین منطقه کشته و 7 هزار نفر زخمی شدند که 30 درصد این افراد کودک بودند.

وی افزود: "بیش از 750 نفر از شهروندان یوگسلاوی سابق مجبور شدند خانه‌های خود راترک کرده و از کشور خارج شوند. میزان خسارات واقعی این بمباران هنوز روشن نیست، ولی می‌توان حدس زد که ده‌ها میلیارد دلار باشد."

رئیس‌جمهوری صربستان همچنین یادآور شد: "در زمان بمباران بیش از 200 کارخانه، 7 نیروگاه برق، 82 پل، 6 فرودگاه و تعداد زیادی جاده بصورت کامل تخریب شده و یا آسیب جدید دیدند. همچنین بیش از 40 هزار ساختمان، 422 موسسه آموزشی و 48 بیمارستان و مرکز درمانی از بین رفتند.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول