اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

«حفتر»، نخست‌وزیر جدید لیبی را فاقد مشروعیت دانست

رئیس شورای عالی نظامی لیبی که به بهانه مبارزه با افراطی‌ها حملاتی از جمله به پارلمان این کشور انجام داد، مشروعیت نخست‌وزیر جدید این کشور را زیر سوال برد و خواستار استعفای وی شد.

«حفتر»، نخست‌وزیر جدید لیبی را فاقد مشروعیت دانست

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری‌ها، ژنرال خلیفه حفتر، در اعتراض به «احمد معیتیق» نخست‌وزیر جدید لیبی، مدعی شد که دولت وی مشروعیت ندارد.

حفتر که به اقدامات کودتاگرایانه متهم است، یک روز پس از آنکه پارلمان لیبی (کنگره ملی) به احمد معیتیق رأی اعتماد داد، مشروعیت وی را زیر سوال برد و گفت: دولت او مشروعیت ندارد.

حفتر با اعلام آمادگی خود برای مذاکره با کسی که به گفته او توانایی حمایت از لیبی را داشته باشد، خواستار تعویق انتخابات پارلمانی شد که قرار است ژوئن آینده برگزار شود.

حفتر در اشاره به معیتیق گفت: او تاجر است. مرد جنگ نیست.

حفتر از بیش از یک هفته پیش حملات نظامی را به بهانه سرکوب کسانی که آنان را تروریست و اسلام‌گرایان افراطی می‌خواند، آغاز کرده است و حتی به پارلمان این کشور نیز حمله کرد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که حملات حفتر، با هدف سرکوب مخالفان از جمله عناصر اخوان المسلمین در این کشور است و عربستان و امارات به پشتیبانی سیاسی غرب بخصوص آمریکا، از این اقدامات حمایت می‌کنند.

از آنجا که به شکل محدود برخی از گروه‌های مردمی از این اقدامات حفتر حمایت کردند، برخی تحلیلگران سیاسی نیز اقدامات حفتر در لیبی را به اقدام ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر تشبیه می‌کنند که با استفاده از نارضایتی مردمی، تابستان سال گذشته اقدام به برکنار رئیس جمهوری وقت مصر، «محمد مرسی» کرد و پس از آن عناصر مخالف بخصوص اخوان المسلمین را سرکوب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول