اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ضمن تاکید بر تداوم عملیات نظامی

نیروهای حفتر از تصمیم خود برای دستگیری نمایندگان کنگره لیبی خبر دادند

نیروهای ژنرال حفتر، از تصمیم خود برای تداوم عملیات نظامی در این کشور و دستگیری نمایندگان کنگره ملی لیبی در صورت عدم کناره‌گیری از قدرت خبر دادند.

نیروهای حفتر از تصمیم خود برای دستگیری نمایندگان کنگره لیبی خبر دادند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرهنگ «محمد حجازی»، سخنگوی رسمی سرلشکر بازنشسته «خلیفه حفتر »، فرمانده کل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی اعلام کرد که نیروهایش به عملیات نظامی خود برای پاکسازی کشور از گروه‌های تندرو ادامه می‌دهند.

وی افزود:عملیات نظامی ارتش ملی لیبی ادامه دارد و ارتباطی به زمان ندارد.

سرهنگ حجازی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه العربیه گفت:ما به کنگره ملی لیبی اعتمادی نداریم و باید از قدرت کناره گیری کند.

وی با اشاره به اقدام کنگره ملی در فراخواندن نیروهای مسلح از مصراته به طرابلس برای تامین امنیت این شهر در برابر شبه نظامیان طرفدار حفتر گفت: کنگره جنایتکاران را برای حفاظت از خود بکارگرفته است، کنگره مشروعیت خود را از دست داده و تمدید دوره وی غیرقانونی است و مردم هم پیش از این حرفشان را زده‌اند.

حجازی به تظاهرات خیابانی ماه‌های اخیر شهروندان لیبی و حمله شبه نظامیان به نهادهای دولتی در طرابلس و دیگر شهرهای مهم لیبی اشاره داشت که به تمدید کار کنگره ملی این کشور معترض بودند.

وی تاکید کرد:در صورتی که کنگره کناره‌گیری نکند ما واحدهایی از ارتش را در اختیار داریم که در فرصت مناسب وارد عمل می شوند و شخصیت‌های معروف کنگره را که از گروه‌های شبه نظامی تندرو حمایت می‌کنند دستگیر خواهیم کرد.

کنگره ملی لیبی با رد کناره‌گیری از قدرت تاکید کرده که ساز و کار برگزاری انتخابات پارلمانی در چهارم تیر ماه آتی را تدارک می بیند.

انتهای پیام/س

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول