اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

النهضه تونس:حوادث لیبی «کودتا» است

جنبش اسلام‌گرای النهضه تونس حوادث لیبی را تلاش برای کودتا علیه مشروعیت نهادهای دولتی خواند و همه طرف‌های لیبیایی را به گفت‌وگوی ملی دعوت کرد.

النهضه تونس:حوادث لیبی «کودتا» است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، جنبش «النهضه» تونس امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای حوادث اخیر در لیبی را بسیار خطرناک خوانده و تاکید کرد:بکارگیری نیروی سلاح از سوی عناصر مسلح لیبی که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت تلاش برای کودتا بوده که انقلاب این کشور و نهادهای دولتی و چهره‌های آن را هدف گرفته است.

النهضه در این بیانیه هر گونه بکارگیری سلاح برای اظهار نظر یا بیان موضع سیاسی را محکوم کرد و درباره پیامدهای گسترش سلاح در لیبی هشدار داد و گفت: میلیون‌ها قطعه سلاح در دست شبه نظامیان لیبی می‌تواند مردم این کشور را با وحشتناک ترین شرایط درگیری و جنگ داخلی مواجه کند.

در بیانیه النهضه آمده است: پایبندی به انقلاب 17 فوریه لیبی از طریق توقف خونریزی‌ها و فراهم کردن آرامش و ثبات و شروع سریع گفت‌وگوی ملی صورت می گیرد که در آن همه گروه‌ها حاضر بوده و به آشتی ملی فراگیر منجر شود.

النهضه همه طرف‌ها در صحنه سیاسی لیبی را به پذیرش مسئولیت ملی و اخلاقی خود برای موفقیت مرحله انتقالی و تحکیم دولت قانون و نهادهای قانونی دعوت کرد.

شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی، جمعه گذشته شاهد درگیری بین نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته نیروی زمینی یبی با انقلابیون سابق عضو گروه تندرو انصار الشریعه بود که دستکم 75 کشته و 136 زخمی برجا گذاشت.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول