اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/آخرین تحولات لیبی/

لیبی همچنان صحنه کشمکش سیاسی و درگیری‌های خونبار

پس از گذشت یک هفته از درگیری‌های بنغازی، لیبی همچنان صحنه کشمکش سیاسی و همچنین درگیری بین گروه‌های مسلح است.

لیبی همچنان صحنه کشمکش سیاسی و درگیری‌های خونبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، لیبی پس از گذشت یک هفته از درگیری‌های بنغازی همچنان صحنه کشمکش سیاسی و همچنین درگیری بین گروه‌های مسلح است.

خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته نیروی زمینی لیبی شانزدهم ماه مه واحدهایی از ارتش لیبی را به حمله علیه گروه های شبه نظامی تندرو در بنغازی فرستاد که در جریان درگیری آن روز دستکم هشتاد تن کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شدند.

از همان روز تاکنون گردان هایی از انقلابیون سابق و واحدهایی از ارتش لیبی که به طرفداران حفتر ملحق شده اند بر ادامه عملیات خود به بهانه آنچه پاکسازی لیبی از عناصر تندرو خوانده می‌شود تاکید کردند.

در زیر برخی اخبار مربوط به تحولات تازه لیبی آمده است:

تونس نشست بین المللی برای بررسی اوضاع لیبی برگزار می کند

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد: وزیران امور خارجه کشورهای شمال آفریقا برای بررسی اوضاع داخلی لیبی در تونس گرد هم می آیند.

وزارت امور خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای مغرب عربی قرار گذاشتند اوایل ماه ژوئن آینده نشستی را برای بررسی تحولات سیاسی و امنیتی اخیر لیبی برگزار کنند. 

در این بیانیه آمده است: وزیران امور خارجه حوزه دریای مدیترانه در بیانیه پایانی نشست دیروز خود در پرتغال برگزاری نشست نمایندگان اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا و کشورهای فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس ، آمریکا و ترکیه در دوم ماه ژوئن آینده به منظور بررسی تحولات لیبی در تونس را خواستار شدند.

وزارت امور خارجه تونس گفت: این نشست در چارچوب تلاش های دیپلماتیک تونس و منطقه برای برگزاری گفت وگوی ملی در لیبی و پایان دادن به خونریزی‌ها صورت می‌گیرد.

استعفای شورای محلی طرابلس در اعتراض به درگیری‌های پایتخت

السادات البدری، رئیس شورای محلی طرابلس پایتخت لیبی در اعتراض به حضور گروه‌های مسلح در این شهر استعفا کرد.

وی گفته که اقدام کنگره ملی در فراخواندن گروه های مسلح مصراته به طرابلس با مشورت شورای محلی این شهر صورت نگرفته است.

از سوی دیگر علی زیدان، نخست وزیر سابق لیبی کنگره ملی را مسئول تحولات کنونی در این کشور دانست.

وی ادعا کرد که دو فراکسیون اسلام‌گرای «وفاداری به خون شهدا» و «عدالت و سازندگی» کنگره ملی را به نفع خود مصادره کرده‌اند.

زیدان افزود: این دو فراکسیون اسلام گرا با بکارگیری گروه‌های شبه نظامی برخی قوانین از جمله قانون  «عزل سیاسی» را با توسل به زور به دیگر نیروهای سیاسی تحمیل کنند.

«علی الترهونی»، رئیس کمیته تدوین قانون اساسی لیبی اعلام کرد در تدوین پیش نویس قانون اساسی این کشور فصل ویژه‌ای به ارتش و پلیس اختصاص خواهد یافت.

منطقه صلاح الدین در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی،هدف شلیک چند فروند موشک قرار گرفت.

یکی از موشک‌ها به منزلی در نزدیکی مقر اداره کل آموزش نظامی برخورد کرد و چند موشک نیز در دانشکده پلیس که منطقه استقرار نیروهای سپر لیبی است فرود آمد.

تلفات و خسارات احتمالی این حادثه که منبع آن معلوم نیست، اعلام نشده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول