اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میدویدیف در مصاحبه با بلومبرگ:

در صورت امتناع اروپا، گاز روسیه تماما به چین فرستاده می‌شود

نخست وزیر روسیه ضمن غیرموثر دانستن اعزام حافظین صلح به اوکراین در شرایط عملیات نظامی علیه مردم این کشور، تاکید کرد که مسکو نگرانی از خودداری اروپا از خرید گاز روسیه ندارد و این گاز تماما به آسیا فرستاده خواهد شد.

در صورت امتناع اروپا، گاز روسیه تماما به چین فرستاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد که اگر کشورهای اروپایی از گاز روسیه صرف نظر کنند، این گاز به کشور چین ارسال خواهد شد.

به گفته وی، روسیه امکان ارسال گاز طبیعی خود به هر دو مسیر شرقی و غربی را دارد و اگر سناریوی حوادث به سمتی سوق پیدا کرده و در اروپا از گاز روسیه صرف نظر کنند، ما هیچ مشکلی نداشته و این گاز بطور کامل به چین ارسال خواهد شد. البته این مسئله فعلا تنها یک تئوری است و امکان آن بسیار بعید است. 

نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه هر کشوری یا گروه کشورها کاملا حق دارند که در منابع تامین انرژی خود اتوع ایجاد کنند، افزود: روسیه از چنین مسئله ای یک تراژدی نمی‌سازیم و ما دارای مسیرهای جایگزین برای ارسال گاز هستیم و ما نیز بر اساس منافع خویش عمل خواهیم کرد.

میدویدیف تاکید کرد که روسیه بعنوان یک کشور تامین کننده انرژی، امکانات لازم برای ارسال گاز به سمت بازار  کشورهای آسیایی را نیز دارد و این اقدام  از لحاظ اقتصادی حتی به نفع روسیه خواهد بود.

وی در مورد امکان ارسال گاز آمریکا به قاره اروپا ابراز تردید نموده و گفت: چنین گازی برای کشورهای اروپایی 40 درصد گرانتر از گاز روسیه تمام خواهد شد.

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سئوالی در رابطه با امکان اعزام نیروی حافظ صلح روسی به اوکراین، گفت: اعزام نیروهای حافظ صلح به شرق اوکراین اهمیت زیادی ندارد، مسئله مهم آن است که حافظین صلح بتوانند بین طرفین درگیر تقسیم شده و بتوانند موثر عمل کرده و باعث کاهش وخامت اوضاع شوند که رد این خصصو جای تردید وجود دارد 

میدویدیف افزود: مقامات کی‌یف ادعا می‌کنند که در حال مبارزه با تروریست‌ها هستند، ولی واقعیت آن است که آنها به جنگ با مردم مناطق شرق اوکراین مشغولند. به همین دلیل مسئله آن نیست که چه نیروهایی به منطقه اعزام شوند و یا چه ماموریتی داشته باشند، مسئله این است که آیا آنها خواهند توانست تاثیری بر روند اوضاع بگذارند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول