اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا: هیچ توافقی در زمینه نزاع قیمت گاز روسیه-اوکراین حاصل نشده است

کمیسیونر انرژی اروپا تأکید کرد که مذاکرات برای رفع مشکل صادرات گاز روسیه به اوکراین هفته آینده ادامه دارد اما هیچ توافقی تاکنون در خصوص رفع نزاع قیمت گاز روسیه که به کی‌یف ارسال می‌شود، حاصل نیامده است.

اتحادیه اروپا: هیچ توافقی در زمینه نزاع قیمت گاز روسیه-اوکراین حاصل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «گیانتر اوتینگر»، کمیسیونر انرژی اروپا امروز، دوشنبه، اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دنبال رفع نزاع روسیه و اوکراین بر سر قیمت‌‌‌های گاز تا اول ژوئن (11 خردادماه) است و قرار است دو دور دیگر از گفت‌وگوها در اینباره هفته آینده برگزار شود.

وی که امروز با وزیر انرژی روسیه و رئیس گازپروم در برلین، برای تعیین تاریخی برای مذاکرات بیشتر با کی‌یف در خصوص این نزاع، دیدار داشت گفت که در تلاش است در خصوص قیمتی که بین خواسته‌های دو طرف است، مذاکره کند.

بعد از این نشست، اوتینگر گفت که پیشرفت‌هایی در خصوص نزاع قیمت گاز حاصل آمده است و تأکید کرد: ما در چند روز گذشته پیشرفت‌هایی را در خصوص شماری از موضوعات حاصل آوردیم اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

کمیسیونر انرژی اروپا تأکید کرد که دور بعدی مذاکرات بین روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا روز 26 مه (5 خردادماه) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد که قیمت‌ها برای دوره نوامبر تا مارس حل شده است اما هنوز بر روی قیمت‌های گاز ماه آوریل، مه و ژوئن کار می‌کنند.

اوتینگر گفت که بسته‌های کمکی صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا برای پرداخت محموله‌های گذشته و آینده گاز استفاده خواهند شد.

او اینگونه خاطر نشان کرد: ما چارچوب زمانی داریم که اول ژوئن به پایان می‌رسد. ما تمام تلاش خود را در دو دور مذاکرات هفته آینده برای حل موضوعات باقیمانده صورت می‌دهیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از رهبران اتحادیه اروپا خواسته تا اقدامات بیشتری برای کمک به اوکراین در رفع بحران اقتصادی و همچنین حل بن‌بست گاز صورت دهند و تهدید کرد که اگر کی‌یف قبل از رسیدن موعد تحویل گاز ماه ژوئن، هزینه را پرداخت نکند، صادرات گاز به اوکراین را قطع کند.

مشکل اصلی قیمت است، اوکراین تأکید دارد که به ازای هر هزار متر مکعب گاز ، مبلغ 268.50 دلار بپردازد اما روسیه تأکید دارد که باید برای این مقدار گاز، 485 دلار بپردازد.

اوتینگر تأکید کرد: ما می‌خواهیم درباره قیمت بازار برای اوکراین مذاکره کنیم به طوریکه یک قیمت میانی می‌تواند نتیجه منصفانه مذاکرات باشد.

اوکراین برای تأمین نیمی از نیازهای گازی خود به روسیه وابسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول