اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار رؤسای شرکت گازپروم روسیه و «نفت و گاز» اوکراین بدون نتیجه پایان یافت

دیدار مدیرعامل شرکت «گازپروم» روسیه و شرکت «نفت و گاز» اوکراین برای حل و فصل اختلافات بر سر قیمت گاز بدون نتیجه به پایان رسید.

دیدار رؤسای شرکت گازپروم روسیه و «نفت و گاز» اوکراین بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی میلر" مدیرعامل شرکت «گازپروم» ورسیه و "آندری کوبولیف" مدیر شرکت دولتی «نفت و گاز اوکراین» در دیداری کاری، مسائل مربوط به ارسال گاز طبیعی روسیه به اوکراین را مورد بررسی قرار دادند، ولی در پایان این نشست دوجانبه، هیچیک از طرفین مواضع خویش را تغییر نداده و این دیدار نتیجه مثبتی در پی نداشت.

از اول ماه آوریل سال جاری قیمت گاز روسیه برای اوکراین از 268.5 دلار به 485 دلار در ازای هر 1000 مترکعب افزایش یافته است. بدهی گازی اوکراین در ازای خرید گاز روسیه طی ماهای مارس و آوریل بالغ بر 3.508 میلیارد دلار شده است.

شرکت گازپروم با اعلام این مطلب، یادآور شده است که در نتیجه این شرکت بر اساس قرارداد موجود، قیمت اولیه گاز خود برای طرف اوکراینی را تغییر داده و از اول ماه ژوئن، بر اساس قیمت جدید به این کشور گاز خواهد فروخت. و اگر طرف اوکراینی همچنان بدهی خود را نپردازد، روسیه از تاریخ سوم ژوئن ارسال گاز اوکراین را قطع خواهد کرد.

شرکت نفت و گاز اوکراین هم به نوبه خویش اعلام کرده است که  در دیدار با همتای روسی خود بار دیگر پیشنهاد کی یف برای حل و فصل اختلافات گازی را مطرح کرد.

بر اساس این اطلاعات، مواضع طرف اوکراینی تغییری نکرده و روی این حساب می‌کند که قیمت گاز روسیه در سطح سابق، یعنی حدود 265.5 دلار در ازای هر 1000 مترمکعب باقی بماند و افزایش قیمت گاز از سوی طرف روسی به بیش از 80 درصد، از سوی این شرکت کاملا بدون پایه و اساس و غیرقابل قبول ارزیابی می‌شود.

لازم به یادآوری است که سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرده است که دومین دور نشست 3 جانبه روسیه، اوکراین و اتحادیه اورپا در خصوص مشکل گازی طرفین در سطح وزرای انرژی دو کشور و با حضور کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور انرژی، احتمالا در تاریخ 26 ماه مه ( 5 خرداد ماه) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول