اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگی ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

فعالیت 250 روحانی در استان‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن/مهاجرت معکوس با آبادانی روستاها

دبیر شورای فرهنگی ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فعالیت 250 روحانی در استان‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن خبر داد.

فعالیت 250 روحانی در استان‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن/مهاجرت معکوس با آبادانی روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صادق شهرابی ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی و از یادگارهای موفق و ارزشمند امام راحل به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: عمران روستایی، ساماندهی به امور روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، سنددار کردن اراضی، مقاوم سازی و بهسازی منازل روستایی، ساخت مسکن ویژه افراد کم‌درآمد در شهرهای کم جمعیت، توسعه حساب 100 امام(ره) و ساخت مسکن محرومان از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن است که باید گفت، این نهاد از ابتدا تاکنون به خوبی به این وظایف عمل کرده است.

دبیر شورای فرهنگی ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بازدید و سرکشی از بنیاد مسکن شهرها و رسیدگی به روند اجرای کار در این نهاد در استان‌های مختلف به صورت جدی در دستور کار بنیاد مرکز قرار گرفته است، ادامه داد: در این راستا امروز به همراه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بازدیدی از طرح‌ها و پروژه‌های سطح استان داشتیم که خوشبختانه شاهد عملکرد بسیار خوب و موفق مدیران بنیاد در این زمینه‌ها بودیم.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 250 روحانی در تمام استان‌ها پیگیر اجرای برنامه‌های فرهنگی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: این نهاد نه تنها در زمینه فعالیت‌های عمرانی، بلکه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اقدامات بسیار ارزشمندی را به منصه ظهور رسانده و گام‌های ارزنده‌ای در زمینه ارتقای سطح فرهنگ اعتقادی کارکنان، همسران و خانواده کارکنان برداشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهرابی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن در حوزه امور فرهنگی بسیار فعال و پویا است، ادامه داد: عملکرد اجرایی مدیران بنیاد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بسیار مناسب و رضایت‌بخش است که انتظار می‌رود در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شاهد ارتقای این فعالیت‌ها باشیم.

وی متذکر شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته فرهنگی در سطح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها باید گفت این نهاد نخستین دستگاه پیشرو در لبیک گویی‌ به فرامین مقام معظم رهبری است و در این بخش برنامه‌های ویژه‌ و متنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای فرهنگی ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی، بیان کرد: معمولاً فرهنگ شهرنشینی و برتری دادن زندگی شهری به زندگی روستایی یک رضایت خاطری را در بین شهروندان به همراه داشت که با اجرای طرح هادی روستایی که آبادانی روستاها را در پی دارد، این تفکر کاملاً برعکس شده که با این حرکت یک رغبت و انگیزه برای مهاجرت معکوس از شهرها و روستاها را شاهد هستیم.

شهرابی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم به آبادانی کامل در کشور برسیم و اقتصاد پویا داشته باشیم باید به تولیدات داخلی خود تکیه کنیم چرا که این مهم با زندگی شهری و مهاجرت امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: باید زمینه تولید بیشتر محصولات کشاورزی در روستاها فراهم شود و مردم یک زندگی سالم و با آرامش در روستاها داشته باشند که امیدواریم در سال جدید با ایجاد همدلی و تعامل و تلاش بیشتر صنعتگران، تولیدکنندگان و کشاورزان بتوانیم کشور را به درجه‌ای برسانیم که از محصولات خارجی کاملا بی‌نیاز باشیم.

دبیر شورای فرهنگی ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از پروژه سنجان در اراک بازدید کرد.

انتهای پیام/87005/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول