اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

بنیاد مسکن صدقه جاریه امام راحل است

امام جمعه شیراز گفت: بنیاد مسکن صدقه جاریه امام راحل و کار خیری بوده که امام بنیان آن را نهاد و نشانگر اهمیت موضوع است و افتخار بنیاد مسکن محسوب می‌شود و باید این افتخار به عنوان تابلو بماند و بر آن تاکید شود.

بنیاد مسکن صدقه جاریه امام راحل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان با وی با گرامیداشت دهه حساب 100 امام (ره) اظهار داشت: روستاییان و ساکنان روستاها و کسانی که از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده می‌کنند بدانند که قرض می‌گیرند و قرض باید برگردد و پرداخت شود تا قدرت پرداخت وام به دیگران فراهم آید.

وی افزود: اگر اقساط به موقع پرداخت نشود غصب و حرام و تصرف غاصبانه است و این موضوع برای روستاییان توجیه شود تا بدانند که باید پول را برگردانند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر موضوع توسعه در زیرساخت و گسترش فضاهای کشاورزی در روستاها به وضوح دیده شده است، همان‌طور که در شهرها فرار از مرکز شهر و رفتن به بیرون شهر مشاهده می‌شود و مردم به حاشیه شهر می‌روند، روستاها نیز همین وضعیت را دارند و این یک چالش است که باید مدیریت شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس گفت: در برخی روستاها زمین‌های کشاورزی را تغییر وضعیت می‌دهند و خود را مالک می‌دانند در حالی که این سرمایه ملی است و روی اصول باید از این اراضی استفاده شود که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و بنیاد مسکن در حاکمیت این گفتمان تلاش کند.

ایمانی ادامه داد: بهسازی روستا منحصر به بهسازی فیزیکی نیست چراکه بهسازی فکری و فرهنگی را می‌طلبد، مقاوم‌سازی، کنترل و حفاظت محدوده، پرداخت اقساط و  تسهیلات نیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

امام جمعه شیراز گفت: در زمینه اقتصاد نیز ما یک‌سری مسائل و چالش‌هایی را داریم که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم، چراکه برخی ریال‌های گمشده در اقتصاد مورد غفلت واقع شده است، به‌طور مثال خانه‌ای با عمر 10 سال و خانه‌ای با عمر 30 با یکدیگر یکی نیست و خانه‌ای با عمر 30 سال در واقع ریال‌های گمشده را به صاحب خانه برمی‌گرداند، دستگاه‌های متولی باید به این توجه کنند.

ایمانی افزود: در برخی کشورها عمر مفید خانه 100 سال اما در کشور ما عمر مفید حداکثر 30 سال است که این ثروت ملی ما را نابود می‌کند و باید روی این؛ کار و فرهنگ‌سازی کنیم چراکه این موضوع هم اقتصادی و هم فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که عمر ساختمان‌ها را طولانی‌تر و در کیفیت کار دقت کنیم و مهندسان ناظر دقت کنند مجریان آموزش ببینند تا ساختمان باکیفیت ساخته شود و الفبای پیشرفت فن ساختمان‌سازی برای مجریان از اول توجیه و از مصالح خوب استفاده شود.

امام جمعه شیراز گفت: به جز منطقه پاسارگاد و قبر کوروش تمام مناطق استان فارس روی کمربند زلزله قرار دارد و این نشان می‌دهد که نیاکان ما چقدر روی این مسائل علمی دقت داشته‌اند، آنجا گسل زلزله نیست اما هر جای فارس روی گسل زلزله قرار دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس تصریح کرد: شهرهای ما در 100 سال اخیر زلزله شکننده و با تلفات داشته است که این باید برای ما عبرت باشد و از آن درس بگیریم.

ایمانی ادامه داد: زلزله هر سال در استان فارس خانه‌های روستایی را تخریب کرده و آسیب می‌زند، جان مردم را تهدید می‌کند و در این میان مجریان مسئول هستند.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن در این زمینه نخستین مسئولیت را دارد، چراکه این بنیاد صدقه جاریه امام راحل و کار خیری بوده که امام بنیان آن را نهاد و نشانگر اهمیت موضوع است و افتخار بنیاد مسکن محسوب می‌شود و باید این افتخار به عنوان تابلو بماند و بر آن تاکید شود.

امام جمعه شیراز گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی هزینه نیست بلکه نوعی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است، زمانی فرزند در خانه پدر به راحتی زندگی کند هزینه احداث مسکن را در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول