اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر:

بنیاد مسکن وظیفه خود در مناطق زلزله‌زده دشتی را به‌طور کامل انجام داد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 100 درصد کاری که نیاز بوده در مناطق زلزله‌زده دشتی انجام داده‌ایم.

بنیاد مسکن وظیفه خود در مناطق زلزله‌زده دشتی را به‌طور کامل انجام داد

ابراهیم فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دردشتی اظهار داشت: نشستی با دهیاران شهرستان دشتی داشتیم و هدف از این نشست برنامه‌ریزی برای سال 1393 در شهرستان بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: کمیته‌ای تشکیل شد تا در روزهای آینده پس از آنالیز برنامه خوبی در سال 93 در شهرستان داشته باشیم. این سومین جلسه در شهرستان‌های استان بوشهر است که نخستین آن در دیلم، دومین در تنگستان و سومین جلسه در دشتی بوده و به ترتیب در شهرستان‌های دیگر استان بوشهر تشکیل خواهد شد.

فرزانه در پاسخ به اینکه در سالگرد زمین لرزه 6.1 دهم ریشتری بیستم فروردین ماه 92 که خسارات جانی و مالی در پی داشت، در چند روز اخیر شاهد یک زمین لرزه به قدرت 5.1 دهم ریشتری مجدد در بخش شنبه و طسوج بودیم و علت اینکه این زلزله چرا خساراتی نداشت، گفت: پس از بازسازی مناطق زلزله‌زده که از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌مند شدند در زلزله اخیر حتی به یک واحد از آنها خساراتی وارد نشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک امتحانی برای مسئولان فنی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بود که امتحان خوبی را پس دادند و این نشان داد که  استحکام واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده در برابر زلزله‌‎های بیشتر از این نیز خوب است و هیچ آسیبی نخواهند دید.

فرزانه در پاسخ به اینکه چند درصد واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن به مردم واگذارشده است، افزود: از نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  100 درصد کاری که نیاز بوده در مناطق زلزله‌زده انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: منازلی که بالای 50 متر ارتفاع داشته‌اند تا حد سفت کاری و نصب درب و پنجره کار انجام شده و بعضی‌ها که درخواست داشتند که خودشان درب و پنجره‌ها می‌سازند پول آن پرداخت کردیم. عملا کار بازسازی در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی تا 15 مهر سال 92 که مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر می‌شده است به اتمام رسیده است.

فرزانه یادآور شد: تعداد انگشت شماری هستند که هنوز در چادرها زندگی می‌کنند احتمالا از نظر مالی نتوانسته‌اند نسبت به بازسازی واحدهای خود اقدام کنند و امیدوارم که این افراد نیز هر چه سریعتر واحدهای خود را به اتمام برسانند.

انتهای پیام/66001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول