اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اعتیاد، سرقت و خشونت مشکلات اصلی حاشیه‌نشینی است

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اعتیاد، سرقت و خشونت از مشکلات اصلی حاشیه‌نشینی است.

اعتیاد، سرقت و خشونت مشکلات اصلی حاشیه‌نشینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهرام‌نژاد ظهر امروز در نشست شورای سلامت استان کرمان در مورد حاشیه‌نشینی و مشکلات بهداشتی مرتبط با آن اظهار داشت: حاشیه‌نشینی علاوه بر مشکلات خاص این مناطق، سبب گسترش برخی آسیب‌ها به دیگر نقاط شهر نیز می‌شود.

وی بیان داشت: 30 درصد از جمعیت کل شهر کرمان مربوط به مناطق حاشیه‌نشین است که علاوه بر آن سکونت اتباع بیگانه در این نقاط می‌تواند آسیب‌های جدی را ایجاد کند.

بهرام‌نژاد افزود: در ارزیابی‌ سال 92 از دو شهرک حاشیه‌ای شهر کرمان اولویت‌های این مناطق شامل اعتیاد، تکدی‌گری، کمبود امکانات ورزشی و فرهنگی، امنیت، عدم جمع‌آوری زباله، روابط زوجین و فرزندپروری و ... بود.

وی تصریح کرد: در نیازسنجی وزارت بهداشت با همکاری علوم پزشکی کرمان به عمل آمده از این مناطق مباحث اعتیاد، سرقت، دعوا و خشونت، همسرآزاری، زورگیری و طلاق به عنوان مشکلات مطرح شد.

بهرام‌نژاد خاطر نشان کرد: سال گذشته 47 برنامه در این مناطق از جمله بیماری‌های جسمی و روانی انجام شد و پنج طرح را برای این منطقه پیشنهاد دادیم تا بخشی از آسیب‌های حاشیه شهر را بتوانیم رفع کنیم.

وی اظهار داشت: آموزش مهارت‌های زندگی در سلامت روان و سلامت اجتماعی، مهارت‌های فرزند‌پروری، آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر بر اساس نیازهای این مناطق در نظر گرفته شده است.

بهرام‌نژاد عنوان کرد: از مجموع 500 میلیون تومان اعتباری که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود، 150 میلیون تومان نیاز است.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول