اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مردم نقش کلیدی در موفقیت طرح تحول نظام سلامت دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم نقش کلیدی در موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور دارند.

مردم نقش کلیدی در موفقیت طرح تحول نظام سلامت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امسال نظام سلامت جامعه با تحولی اساسی رو به رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه تدابیر این تحول مهم توسط دولت و مجلس بر اساس اصل 110 قانون شورای سلامت اندیشیده شده، افزود: مقام معظم رهبری از وضعیت سلامت کشور ناراضی بودند و خواستار تغییر اساسی در این نظام هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در حال حاضر بیش از 55 درصد پرداخت هزینه‌های درمان بر عهده بیماران بوده و تنها 30 تا 40 درصد آن توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساختار و شکل ظاهری مراکز درمانی در استان کرمانشاه تغییر مناسب خواهد داشت و به بیماران صعب‌العلاجی که هزینه‌های سنگین درمان را تحمل کرده کمک‌هایی اعطا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات مهمی نیز در راستای ماندگاری پزشکان در مناطق مرزی انجام شده، گفت: در سال گذشته با قراردادن پزشکانی در منطقه مرزی قصرشیرین ظرفیت ویژه‌ای در حوزه سلامت برای این شهرستان به وجود آمد که در سال‌جاری با اضافه شدن دیگر مناطق مرزی این اقدام تداوم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح ویژه نظام سلامت در تمام مناطق محروم استان کرمانشاه اجرا خواهد شد و این اقدام مهم بستگی به میزان بودجه و درآمد حاصل از انصراف یارانه نقدی است.

وی با بیان اینکه تمام ضوابط و برنامه‌های جدید نظام سلامت تا 20 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها تا اواخر خردادماه امسال به مرحله اجرا در خواهند آمد.

نیکبخت با تاکید بر لزوم همکاری مردم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دارا بودن ظرفیت بالای پزشکی و آموزشی و ایجاد رشته‌های جدید رتبه‌های اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2700/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول