اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در کرمانشاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری‌های قلبی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در استان کرمانشاه است.

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در کرمانشاه است

محمدرضا نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بالاترین میزان مرگ و میر جامعه ایرانی و استان کرمانشاه به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی با اشاره به ابلاغ و تشریح سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: اجرای کامل این سیاست‌ها می‌تواند در نظام سلامت تحول بزرگی ایجاد کند.

به گفته نیکبخت، در این سیاست‌ها جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای آسیای جنوب غربی یک کشور برخوردار از نظام مترقی سالم اجتماعی، اقتصادی و ... خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در یک نظام سلامت پیشرفته و مترقی، انسان سالم کشوری با توسعه پایدار رقم می‌زند.

این مسئول تغییرات در نگرش و رفتارها در رابطه با نظام پزشکی درمانی توسط دولت را ضروری دانست و افزود: دولت در این خصوص برای توانمندسازی و به‌روز کردن بیمارستان‌های دولتی برنامه‌هایی در نظر دارد.

وی با بیان اینکه نظام سلامت و پزشکی نتوانسته به‌طور کامل بیماری‌ها را کنترل کند، گفت: مردم در تامین سلامت خود 50 درصد نقش دارند.

نیکبخت برنامه «خودمراقبتی» را مهمترین برنامه برای بیمه کردن سلامت افراد عنوان کرد و بیان داشت: خودمراقبتی مسئولیت‌پذیری افراد در برابر سلامت خود را تحکیم می‌بخشد.

به گفته وی، خودمراقبتی برای مسائلی همچون فعالیت‌های مدنی، استرس، چگونگی کنترل بیماری‌ها، اضطراب، خواب و ... برنامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خودمراقبتی با جلوگیری از شیوع بیماری، منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم می‌شود.

انتهای پیام/2700/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول