اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد

رضایت‌مندی بالای مراجعان از ارائه خدمات بیمارستان‌های کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رضایت‌مندی بالای مراجعان از ارائه خدمات بیمارستان‌های شهر کرمانشاه در سال 92 خبر داد.

رضایت‌مندی بالای مراجعان از ارائه خدمات بیمارستان‌های کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختصاص درصدی از درآمد بازارچه‌های مرزی استان برای تامین حق‌الزحمه پزشکان موجب ارتقای سطح بهداشت و درمان در منطقه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعتباربخشی را از راهکارهای اساسی بهبود خدمات عنوان کرد و افزود: کمیته‌های مختلفی در بیمارستان با محور توجه به بیماران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه میزان رضایت‌مندی بیماران از کادر بیمارستان و بخش‌های آن بسیار مهم است، افزود: سال گذشته بر اساس فرم‌هایی که در بخش‌های مختلف و ساعات گوناگون توزیع شد، میزان رضایت‌مندی مراجعان از بیمارستان‌ها به‌دست آمد.

نیکبخت، میزان رضایت مردم از بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه را 78 درصد دانست و گفت: بیمارستان‌های امام علی (ع) 87 درصد، معتضدی 88 درصد، امام رضا (ع) 86 درصد و امام خمینی (ره) 78 درصد رضایت مردم را جلب کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: نتایج به‌دست آمده از نظرسنجی‌ها به‌دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و به نحو احسن نواقص برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ارتقای هشت بیمارستان استان کرمانشاه در اعتباربخشی، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها یک مورد با افت رو به رو بود که ناظرانی از سوی وزارتخانه این موضوع را بررسی کردند.

به گفته نیکبخت، با توجه به اینکه بخش سلامت از مهم‌ترین موضوعات جامعه محسوب می‌شود از شهریور تا دی‌ماه سال گذشته 115 مورد بازدید از بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها در استان کرمانشاه انجام شده است.

* انجام بیش از 16 هزار عمل جراحی در بیمارستان امام رضا (ع)

وی، تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه را 722 مورد عنوان کرد و بیان داشت: این بیمارستان در 11 طبقه با 24 بخش فعال، 20 اتاق عمل جراحی و 100 پزشک به بیماران و مراجعان ارائه خدمت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان داشت: در سال گذشته 62 هزار نفر به بخش اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و 16 هزار و 800 عمل جراحی، 38 عمل پیوند کلیه در این بیمارستان انجام گرفته است.

نیکبخت، یکی از مشکلات بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه را وجود دستفروش‌ها در محل برشمرد و تصریح کرد: پیاده‌روهای این محل توسط شهرداری اجاره داده شده و این وضعیت نابسامان نباید وجود داشته باشد زیرا در برخی موارد موجب تاخیر انتقال بیماران به اورژانس می‌شود.

به گفته وی، روزانه حدود 15 هزار نفر وارد این بیمارستان می‌شوند و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی چندین میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 100 هزار نفر وارد بیمارستان طالقانی کرمانشاه شده‌اند، ابراز داشت: مردم 78 درصد رضایت‌مندی خود را نسبت به این بیمارستان اعلام کرده و نواقص موجود با اقدامات اساسی جبران خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 830 میلیون تومان در بخش تعمیرات این بیمارستان هزینه شده، گفت: 920 میلیون تومان نیز بابت خرید تجهیزات در نظر گرفته شد.

نیکبخت، کمبود تخت بستری و اتاق‌های عمل را از مشکلات موجود در بیمارستان طالقانی دانست و بیان داشت: قرار است که یک فرد خیر بخش جدیدی را در سه طبقه در این بیمارستان احداث کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مرکز آموزشی و درمانی فارابی کرمانشاه، اظهار داشت: این بیمارستان با داشتن 205 تخت فعال به بیماران ارائه خدمات می‌کند و 50 درصد تخت‌های این بیمارستان توسط معتادان مصرف‌کننده مواد صنعتی همچون شیشه اشغال شده است.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار نفر در سال گذشته به بیمارستان فارابی مراجعه کرده‌اند، اذعان داشت: با وجود کمبود متخصص و پرستار در این بیمارستان مراجعه کنندگانی از استان‌های هم‌جوار نیز به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و هزینه‌های بخش خصوصی بسیار سنگین است.

این مسئول در پایان یادآور شد: تجهیزات لازم برای این بیمارستان خریداری شده و داروخانه ‌شبانه‌روزی داخل آن در سال‌جاری احداث می‌شود و ساختار بیمارستان نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول