اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

لاوروف: مقامات اوکراین به طرز ناشیانه در حال نقض توافق ژنو هستند

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد مقامات کی‌یف به طرز ناشیانه‌ای در حال نقض توافق هفته گذشته ژنو در خصوص حل بحران اوکراین هستند و تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه به شکست می‌انجامد.

لاوروف: مقامات اوکراین به طرز ناشیانه در حال نقض توافق ژنو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که آمریکا باید به جای ابداع تحریم‌های جدید باید مسوولیت قدرت‌هایی که در کی‌یف راه‌انداخته را برعهده بگیرد

وی تصریح کرد که مقامات کی‌یف گام‌هایی را برداشته‌اند که به طرز ناشیانه‌ای نقض توافق ژنو که هفته گذشته صورت گرفت می‌باشد و تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه به خاطر بحران کی‌یف با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که مسکو با تلاش‌ها برای دامن زدن به جنگ داخلی اوکراین مخالف است.

وی تأکید کرد که واشنگتن باید مسوولیت آنهایی را برعهده گیرد که در کی‌یف‌ به قدرت رسانده نه اینکه برای مسکو اولتیماتوم تعیین کند.

لاوروف در ارتباط با بحران شرق اوکراین و سرکوب در منطقه دونتسک گفت که مقامات کی‌یف نمی‌خواهند یا شاید نمی‌توانند افراط‌گرایانی که کنترل اوضاع در کشور را برعهده دارند تحت کنترل درآورند.

وزیر خارجه روسیه این اظهارات را در حین یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مقامات کی‌یف اجرای اصلاحات قانونی در کشور را به درازا کشانده‌اند و گفت: چرا آنها این اندازه حرف زدن درباره لزوم اصلاحات قانونی را به تعویق انداخته‌اند؟ آنها به چه دلیل این فرایند را به درازا کشانده‌اند.

لاوروف همچنین اعلام کرد که دولت کی‌یف که بر پایه کودتا بنا نهاده شده است، توافقات ژنو را از ۱۷ آوریل نقض کرده است و تصریح کرد: آنها هیچ اقدامی برای حذف بحران عمیق در کشور صورت نداده‌اند.

وی همچنین بر لزوم برقراری نظم در اوکراین که دچار بحران شده است، تأکید کرد و منظورش این بود که تحقق این هدف نیازمند توقف افراط‌گرایی و تعصبات مذهبی و آغاز گفت‌وگو و خلع سلاح گروههای مسلح غیرقانونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول