اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌‌جمهور موقت اوکراین: توافقات نشست چهارجانبه ژنو ناقص است

کفیل ریاست ‌جمهوری اوکراین بیانیه پایانی مذاکرات چهارجانبه ژنو را کامل ندانست و آن را تنها «نخستین گام» برای حل بحران ارزیابی کرده و بار دیگر به مردم کشورش وعده اصلاح قانون اساسی در جهت استقلال بیشتر مناطق را داد.

رئیس‌‌جمهور موقت اوکراین: توافقات نشست چهارجانبه ژنو ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "الکساندر تورچینوف" کفیل پست ریاست‌جمهوری اوکراین که از سوی پارلمان اعلای این کشور به این سمت منصوب شده، معتقد است بیانیه‌ای که در پایان نشست 4 جانبه وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا در ژنو مورد توافق طرفین قرار گرفته، تنها یک گام  است برای مذاکرات صلح مربوط به حل و فصل بحران در این کشور.

"تورچینوف" در یک برنامه زنده از شبکه تلویزیونی «اوکراین» گفت: "این بیانیه به بسیاری از سئوالات پاسخ نداده است. البته مسلما هر نوع مذاکره‌ای بهتر از جنگ است و اینکه این توافقات تا چه اندازه واقعی هستند، چیزی است که گذشت زمان آن را روشن خواهد کرد."

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین همچنین اعلام کرد مقامات کی‌یف در زمان انتخاب فرمانداران مناطق به نظر مردم محلی توجه خواهند داشت.

وی در عین حال تاکید کرد که تغییر شکل در اداره امور مناطق که مردم در برخی مناطق شرقی و جنوبی کشور خواستار آن هستند، بدون انجام اصلاحات قانونی اساسی امکان پذیر نخواهد بود که این مسئله هم قرار است در پارلمان مطرح و مورد رای گیری قرار گیرد.

"تورچینوف" در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان ماه مه مسئله اصلاح قانون اساسی را در پارلمان به رای گذاشته شود.

وی پیش از این نیز گفته بود مقامات کی‌یف خواهان آن هستند تا دولت‌های محلی در مناطق مستقل عمل کرده و خود مسئولیت‌های اجتماعی، اقتصادی و تامین بودجه منطقه را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول