اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر اوکراین به واشنگتن می‌رود/ مسائل اقتصادی و اوضاع «کریمه» در دستور کار

در حالی که معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز وارد کی‌یف می‌شود، نخست‌وزیر اوکراین نیز هفته جاری برای بررسی اوضاع شبه‌جزیره کریمه و مسائل اقتصادی به واشنگتن سفر می‌کند.

نخست‌وزیر اوکراین به واشنگتن می‌رود/ مسائل اقتصادی و اوضاع «کریمه» در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"جفری پایه‌ت" سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد که "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت در جریان سفر خود به واشنگتن در این هفته با "باراک اوباما" رئیس جمهور و برخی مقامات دولتی دیدار می‌کند و مسائل مربوط به همکاری‌های اقتصادی و اوضاع در کریمه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پایه‌ت شب گذشته در مصاحبه اختصاصی با شبکه رادیوی «اخا ماسکوی» روسیه با اعلام این مطلب گفت: یاتسنیوک این امکان را خواهد داشت تا در جریان سفر خود به واشنگتن رایزنیهایی را با شخص باراک اوباما و دیگر اعضای کابینه داشته باشد. در جریان این مذاکرات دو مسئله در مرکز توجه قرار دارد: نخست مسائل اقتصادی، چرا که وی کار سختی برای سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی اوکراین پیش روی دارد و ما مایل هستیم تا وی در این امر موفق بوده و اصلاحات لازم را عملی سازد.

به گفته وی، موضوع مورد بررسی بعدی هم مسلما اوضاع کریمه است که مقامات واشنگتن درصدد یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل بحران پیرامون این مسئله هستند.

سفیر آمریکا در کی‌یف تاکید کرد که اقدام نظامی به هیچ وجه راه حل بحران کنونی در منطقه نیست و دولت آمریکا  تلاش خواهد نمود تا کمک‌های دیپلماتیک و اقتصادی لازم را به دولت جدید اوکراین ارائه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول