اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای آبیاری قطره‌ای در 93 هزار هکتار از اراضی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آبیاری قطره‌ای در 93 هزار هکتار از اراضی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه قابل اجرا است.

اجرای آبیاری قطره‌ای در 93 هزار هکتار از اراضی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آبیاری تحت فشار در 130 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی افزود: آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان 280 هزار هکتار از اراضی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: 34 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به روش آبیاری نوین تغذیه آبی می‌شوند و کشت مرسوم در 9 شهر آذربایجان غربی اعم از ارومیه، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، بوکان و اشنویه گندم، جو، علوفه، چغندر قند، گوجه‌فرنگی و علوفه‌دانه‌ای است.

مختاری تصریح کرد: 53 هزار هکتار از باغات آذربایجان غربی سیب و 17 هزار و 200 هکتار انگور هستند که 93 هزار هکتار از باغات آذربایجان غربی تحت حوزه دریاچه ارومیه قرار دارند.

وی عنوان کرد: در آذربایجان غربی کشاورزی با پروسه افقی به افزایش تولیدات خود پرداخته و توسعه کشاورزی در آن صورت نگرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به توصیه‌هایی که برای نجات دریاچه ارومیه می‌شود برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف آب به کار گرفته‌ایم که از جمله آنها اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

مختاری آبیاری تحت فشار را از دیگر روش‌های اعمال شده برای مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی معرفی کرد و افزود: 130 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی از برنامه‌های جهاد کشاورزی برای اجرای آبیاری تحت فشار است که تاکنون در 30 هزار هکتار از اراضی استان این طرح اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: آبیاری قطره‌ای در 93 هزار هکتار از اراضی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه قابل اجرا بوده و در برنامه‌های آینده جهاد کشاورزی لحاظ شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در 160 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی  شبکه‌های آبیاری کم فشار اجرا می‌شود تصریح کرد: در سال 57 سطح زیر کشت محصولات زراعی 218 هزار هکتار بوده که اکنون به 277 هزار هکتار در استان رسیده است.

انتهای پیام/61004/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول