اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان استاندارد ایران مطرح کرد

عدم توجه به استانداردهای زیست محیطی در احداث سدهای دریاچه ارومیه

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌ها بایستی به تمامی فاکتورها توجه شود، گفت: متأسفانه در ساخت سدهای بالادست دریاچه ارومیه به استاندارد زیست محیطی توجه نشده است.

عدم توجه به استانداردهای زیست محیطی در احداث سدهای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، وحید مرندی‌مقدم ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه این سدها اگرچه براساس آیین‌نامه‌های فنی اجرا شده است، تصریح کرد: با این وجود به سیستم‌های ساخت و فاکتورهای زیست محیطی بی‌توجهی شده است و این امر باعث شده تا مشکلات زیست محیطی و عقب‌نشینی آب دریاچه ارومیه پدید آید.

وی با اشاره به اینکه چندین پیشنهاد برای رفع مشکل آب دریاچه ارومیه از جمله بازگشایی سدها شده است، افزود: با این همه اگر به استانداردهای زیست محیطی در احداث سدهای دریاچه ارومیه توجه می‌شد، این مشکلات را که اکنون با آن مواجه بوده نداشتیم.

مرندی‌مقدم با اشاره به تبدیل بخش اعظمی از دریاچه به شوره‌زار اظهار امیدواری کرد تا با تدابیر اندیشیده شده دریاچه ارومیه نجات یابد.

* تنها مسیر توسعه پایدار از مسیر استانداردسازی میسر خواهد بود

وی همچنین نقش استاندارد را در ابعاد مختلف توسعه برشمرد و گفت: به طور حتم تنها مسیر توسعه پایدار از مسیر استانداردسازی میسر خواهد بود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: رهبری راهکارهای مختلفی برای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تبیین کرده که مدیران بایستی برای تبیین آن تلاش کنند.

وی یکی از مهم‌ترین رویکردهای استاندارد ایران را ارتباط با دانشگاه برشمرد و ادامه داد: افزون بر این برای ترویج استانداردسازی، خوداظهاری را خواهیم داشت.

مرندی‌مقدم افزایش پوشش استاندارد به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های رهبری را برشمرد و گفت: امیدواریم با تحقق این برنامه روزی تمامی تولیدات استاندارد شود.

وی همچنین نقش مردم را در دست‌یابی به برنامه‌های استاندارد مهم خواند و افزود: بایستی با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مشارکت مردم را در استفاده از کالاهای استاندارد بیشتر داشته باشیم.

* ضرورت تکمیل ساختمان نیمه تمام استاندارد خراسان شمالی

مرندی‌مقدم ساختمان نیمه تمام استاندارد خراسان شمالی به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه تمام که اجرای آن به سال 83 بر می‌گردد را مورد اشاره قرار داد و گفت: قرار بوده تا این پروژه با تأمین منابع از محل سازمان استاندارد ایران و استانداری سال گذشته تکمیل شود.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تخصیص‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی دولت اظهار امیدواری کرد تا با تدابیر استان و سازمان استاندارد این پروژه با تأمین منابع ظرف امسال تکمیل و برای سال 93 آماده شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران همچنین با قدردانی از خدمات 2 ساله علی‌اصغر رضازاده مدیرکل پیشین استاندارد استان گفت: اقدامات خوبی طی مدت مسئولیت ایشان در حوزه استانداردسازی انجام شد.

وی افزود: امروز هم با تدابیر دولت یازدهم رأس مسئولیت سازمان استاندارد را یکی از بانوان بر عهده گرفته که با دارا بودن تجربه و مدیریت از افتخارات محسوب شده و در همین راستا مدیرکل جدید استاندارد خراسان شمالی هم از میان بانوان که دارای سوابقی در استاندارد بوده انتخاب و منصوب شد.

به گزارش فارس، این آیین که در سالن اجتماعات پست استان برگزار شد، فهیمه مهمان‌نواز به عنوان مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی معرفی و حکم خود را از مسئولان این سازمان دریافت کرد.

انتهای پیام/63002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول