اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌وری از تمام ظرفیت‌ها است

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: در دستیابی به یک اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌وری از این ظرفیت‌ها است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌وری از تمام ظرفیت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیدعلی پارسا یکشنبه‌شب در جمع مدیران قزوین با بیان اینکه صرف برگزاری سمینار و همایش برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی کافی نیست، اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی لازم است تا موضوع اقتصاد مقاومتی از جنبه کاربردی توسط مدیران و دستگاه‌های اجرایی دنبال شود و این مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های عملیاتی خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی احصاء کرده‌اند، بنابراین پس از بررسی توسط کمیته و تیم‌های کارشناسی ذیربط برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین تأکید کرد: مدیران توجه کنند، برنامه و پروژه‌هایی که تعریف می‌شود، قابلیت کنترل و ارزیابی داشته باشند و در فواصل زمانی مشخص ضمن تحلیل و ارائه گزارش در خصوص میزان پیشرفت و یا نقاط قوت و ضعف آن، راهکارهای لازم برای پیشبرد و اصلاح برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

پارسا با اشاره به اینکه در دستیابی به یک اقتصاد مقاومتی باید از تمام مزیت و ظرفیت‌ها استفاده کرد، اضافه کرد: برخی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین آشکار و شناسایی نشده‌اند؛ البته تحلیل‌های کارشناسی توسط بخش اقتصادی و آمار و اطلاعات استانداری قزوین صورت گرفته که می‌تواند در شناسایی مزیت‌های این استان کمک کند تا در کنار دیگر ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در این بخش اصلاح الگوی مصرف است، بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف شامل یک نفر در یک خانواده و تا یک بنگاه بزرگ تولیدی و اقتصادی است و هر کس باید با توجه به شرایط و متناسب با وظایف و کارکرد خود اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

وی به ارائه آمار و اطلاعات روشن و بدون ابهام از سوی مدیران و کارشناسان اشاره کرد و گفت: در کنار آمار و اطلاعات صحیح و صداقت در بیان آن، یکی دیگر از لازمه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی وجود عقیده و باور در مدیران است و وجود این دو مقوله از دیگر شروط اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه و برگزاری جلسات کارآمد در این خصوص است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین در پایان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌وری از تمام ظرفیت‌ها است، عنوان کرد: ابتدا باید محدودیت‌ها را خوب بشناسیم و با علم به آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استفاده کنیم و در کنار آن نیز از خلاقیت و نوآوری در کارها در راستای افزایش بهره‌وری استفاده شود.

انتهای پیام/77003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول