اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

وقف راهگشای اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع گفت: وقف می‌تواند در اقتصاد مقاومتی بسیار راهگشا باشد.

وقف راهگشای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، بعد از ظهر امروز در همایش مسئولان و رابطان حراست دستگاه‌های اجرایی استان یزد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز بزرگداشت مقام زن، به بیان سیره عملی و اخلاقی بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه حضرت زهرا (س) در مورد وقف به بیان روایاتی از آن حضرت در این زمینه پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اهمیت وقف به ویژه در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد، فرهنگ،‌ مدیریت جهادی و عزم ملی نامگذاری شده است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز مدنظر رهبر معظم انقلاب است و ایشان بر این مهم تاکید دارند و سازمان اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد: وقف می‌تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد و با حضور واقفان خیراندیش، بتوانیم در این زمینه منویات رهبری را محقق کنیم.

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بنیان و ریشه فرهنگ وقف اظهار داشت: موضوع وقف در سایر ادیان و مذاهب نیز وجود دارد و سایر ادیان نیز برای وقف اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و این امر ویژه دین اسلام نیست اما به دلیل کارکردهای بسیار موثری که در جامعه دارد، مورد تایید اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام،‌ وقف را برطرف کننده بسیاری از مشکلات جامعه می‌داند و بر ترویج آن تاکید دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان وقف را مصداق بارز مفاهیمی چون انفاق، نیکی و صدقه برشمرد و افزود: پتانسیل و ظرفیت‌های وقف به طور قطع راهگشای موضوع اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت‌های وقف همه باید محقق کننده شعار «همه واقف باشیم»، یادآور شد: هر فرد بر اساس توان خود می‌تواند وقفی را انجام دهد و گاهی هم اجرای درست و صحیح احکام وقف در واقع شریک شدن با واقف خواهد بود.

انتهای پیام/2464/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول