اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندورود:

مصلای نماز جمعه میاندورود ساخته شود

امام جمعه میاندورود بر ضرورت ساخت مصلای نماز جمعه این شهرستان تاکید کرد

مصلای نماز جمعه میاندورود ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود ،حجت‎الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری عصر امروز در مراسم کلنگ‎زنی منزل امام جمعه این شهرستان با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: نهاد مقدس نماز جمعه تعهداتی دارد که باید از طرف مردم و مسئولان اجرایی شود.

امام جمعه میاندورود با اشاره به ساخت مصلای نماز جمعه این شهرستان در شهر سورک مرکز میاندورود و برپا داشته شدن سنگر نماز جمعه در مسجد جامع سورک در هشت سال گذشته ابراز داشت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا بتوانیم مصلایی در شان میاندورود بسازیم که با در اختیار گذاشتن 5 هزار متر زمین، کار اجرایی آن آغاز شده اما این کار زمان بر است چرا که طرحی که ما برای مصلا ارائه کرده‌ایم یک طرح جامع و آینده‌نگر است.

رسولی ادامه داد: ما به جای سوله زدن و صرف اقامه نماز در آن مکان، طرح احداث مجتمع فرهنگی را داده‌ایم که تاکنون در حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود افزود: از این مقدار 300 میلیون تومان آورده دولتی بوده و 200 میلیون تومان هم کمک شهرداری و شورای شهر سورک بوده است.

رسولی به خرید 45 میلیون تومانی دفتر امام جمعه شهرستان اشاره کرد و گفت: اما با تمام این تلاش‌ها منزلی که در شان امام جمعه و مردم شهرستان باشد در اختیار نهاد نمازجمعه نبود که امروز این امر محقق شده است.

خطیب جمعه سورک مرکز میاندورود گفت: مهم این است که منزلی در شان امام جمعه شهرستان داشته باشیم و این موضوع مهم نیست که امروز امام جمعه چه شخصی است و سنش چقدر است و یا اهل کدام شهر است.

وی به مهم بودن نهاد نماز جمعه اشاره کرد و ابراز داشت: با همت شورای شهر و شهردار و دوستان ستاد نمازجمعه توانستیم زمین پشت مسجد جامع به مساحت 301 متر مربع را از شهرداری با انتقال یک سند زمین تبدیل و تحویل بگیرم.

رسولی اظهار داشت: امروز این ملک در اختیار نهاد نمازجمعه کشور که منصوب به رهبری  و از اموال ایشان محسوب می‌شود قرار گرفته است.

امام جمعه میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: حضرت زهرا(س) منشا خیرات و برکات است و ما تصمیم گرفتیم در این روز کلنگ احداث این مکان را بزنیم تا منشا خیر و برکت باشد.

وی در پایان گفت: ما رایزنی‌های لازم را برای احداث منزل امام جمعه شهرستان میاندرود انجام می‎دهیم و امیدواریم مردم نیز هم در این مهم شرکت کنند.

انتهای پیام/86021/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول