اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

نقش نماز جمعه در تثبیت آرمان‌های انقلاب انکارناپذیر است

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: نقش نماز جمعه در تقویت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، تثبیت آرمان‌های امام و رهبری انکارناپذیر است.

نقش نماز جمعه در تثبیت آرمان‌های انقلاب انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری عصر امروز در گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان مازندران افزود: اعضای ستاد نماز جمعه می‌توانند با ابتکار و خلاقیت نماز را در جامعه اقامه کنند، نه اینکه آن ‌را به‌شکل عادت در بیاورند.

وی تأکید داشت: کسی‌ که عضو ستاد نماز جمعه می‌شود خودش باید مومن، معتقد به دین، معتقد به انقلاب اسلامی و عاشق نماز جمعه باشد و این عشق سراسر وجودش را فرا گرفته باشد.

راشدی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه از نهادهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است، گفت: نهاد نماز جمعه حاصل حضور وسیع و همه جانبه مردم در صحنه‌ جامعه و انقلاب مقدس اسلامی است.

وی تصریح کرد: نهاد نماز جمعه از جمله سنت‌های فراموش شده‌ای بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در مملکت احیا شد و برکات و دستاوردهای فراوانی داشت.

امام جمعه چالوس افزود: نماز جمعه از پربرکت‌ترین نهادها در انقلاب اسلامی است، چرا که حضور، ارتباط و آشنایی بندگان تعهد در صف واحد و در بهترین روز هفته صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از حرکت‌های عمومی و اجتماعی، بسیج عمومی، هماهنگی و وحدت ملت، برملا شدن نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی و خاموش شدن فتنه‌های تحمیل شده دشمنان به برکت نماز مقدس جمعه محقق می‌شود.

خطیب جمعه چالوس به ارکان اصلی در نماز جمعه اشاره کرد و بیان داشت: امام جمعه، مردم و ستاد نماز جمعه به ‌همراه اعضای این ستاد از مهم‌ترین رکن‌های برپایی نماز جمعه به‌شمار می‌آید.

وی خطیب جمعه را از منتخبان و منتصبان ولی فقیه برشمرد و اذعان داشت: امام جمعه با بیانات و خطابه‌هایش در ایجاد روحیه وحدت و برادری بین مردم و انتشار اخبار جهان اسلام و همچنین آگاهی نمازگزاران با مسائل روز دنیا نقش موثری ایفا می‌کند.

راشدی  خاطر نشان کرد: مردم به ‌عنوان رکن دوم نماز جمعه با حضور گسترده‌ خود در صفوف نماز جمعه در تقویت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، تثبیت آرمان‌های امام و منویات رهبر شریک بوده و موجب احساس قدرت و عزت در نظام می‌شوند.

وی تشکیلات مربوط به ستاد نماز جمعه را متفاوت از دیگر نهادها دانست و ابراز داشت: اعضای ستاد نماز جمعه خادمان مردم خداجو و مومن هستند که در روزهای تعطیل سعی در برگزاری نماز جمعه تلاش می‌کنند.

امام جمعه چالوس به عظمت مساجد و اقامه‌ نماز در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: مساجد بزرگ‌ترین پایگاه برای حضور، آگاهی، پیوند و آشنایی با دستورات دینی و معارف اسلامی است.

وی متذکر شد: اعضای ستاد نماز جمعه باید در مصلی‌ها و برگزاری نماز جاذبه ایجاد کنند و مصلی باید زیباترین مکان برای نمازگزاران باشد.

راشدی یادآور شد: حمایت و پشتیبانی از امام جمعه، خوش‌خلقی، نرم خویی، ساماندهی امور، داشتن صبر و حوصله، ظرفیت بالا و اکرام در حق مومنین راه اخلاص و علاقمندی به سوی دین و خدا را برای مردم هموار کنند و اعضای ستاد نماز جمعه باید آنها را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از مسئولان ستادهای نماز جمعه چالوس، نکا، جویبار، بابل‌کنار و چمستان تجلیل شد.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول