اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی:

زنان رهبران فکری جامعه هستند

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: زنان رهبران فکری جامعه هستند و جامعه‌ای که از رشد فکری محروم باشد، جامعه‌ توسعه‌یافته‌ای نخواهد بود.

زنان رهبران فکری جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک زهرا فرجی ظهر امروز در نشست زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی اظهار داشت: زنانی که در عرصه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، باید مهم‌ترین نقش خود که همان همسرداری و فرزندداری است، را به بهترین شکل انجام دهند.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگویی افتخارآمیز برای زنان ایرانی یاد کرد و از زنان ایرانی خواست تا با تاسی به آن بانوی بزرگ در برابر هجمه‌های غرب برای به انحراف کشیدن فرهنگ جامعه بایستند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی اظهار کرد: عزت و کرامت انسانی بزرگ‌ترین موهبتی است که درخشش نور اسلام در آسمان تاریک جاهلیت برای جامعه زنان به ارمغان آورد و شخصیت و منزلت فراموش شده این قشر را احیا کرد.

وی بیان کرد: مکتب انسان‌ساز اسلام به همه عقاید جاهلیت در مورد زن خط بطلان کشید و به زن عزتی دوباره بخشید و فرزند دختر را حسنه و مایه خیر و برکت و زن را ریحانه و مظهر قداست و پاکی معرفی کرد و زنان را به عروج ملکوتی و افق‌های روشن نائل گردانید.

فرجی عنوان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی خود به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگ‌ترین آن ولایت‌مداری است، پاسداری کنند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: اگر زنان روز ولادت حضرت زهرا(س) را به عنوان روز زن پذیرفته‌اند این پذیرش باید به معنای تبعیت کردن از راه، منش و کردار آن حضرت باشد.

فرجی در باره حجاب زنان خاطرنشان کرد: حجاب عامل احترام به زن، ارزش و حافظ زنان است که این امر تا قبل از انقلاب اسلامی نبود و این مهم را امام خمینی(ره ) برای زنان جامعه احیا کرد.

وی پیاده شدن الگوها و رفتارهای فاطمه زهرا(س) در زندگی امروزی را از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی برشمرد.

فرجی تصریح کرد: حفظ حجاب و استفاده از پوشش مناسب مهم‌ترین وظیفه زنان در جامعه اسلامی است و می‌تواند آنان را از بسیاری خطرات اجتماعی دور کند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) مشارکت زنان را از باب دین و در جایگاه معرفى اسلام بیان مى‏‌کنند و چهره‌‏اى که از دین و شریعت ترسیم مى‌‏کنند، جز این نیست که زنان در عرصه‌‏هاى مختلف حضورى مسئولانه و فعال داشته باشند و از تمام قواى خود بهره بگیرند.

انتهای پیام/87001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول