اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین الگوی زنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین الگوی زنان اسلام بوده و برای زنان افتخاری بزرگ است که ولادت این بانو به نام روز زن انتخاب شده است.

حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین الگوی زنان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار بانوان شاغل ادارات با ایشان که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت فاطمه زهرا(س) اسوه و الگویی کامل برای همه زنانی است که شیفته عفت و فضیلت هستند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره)، حضرت فاطمه زهرا(س) را با تمام ابعاد وجودی به عنوان الگو در سطح جامعه اسلامی معرفی کردند و به این ترتیب تمدن اسلامی زنان پایه‌ریزی شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: حضرت زهرا بزرگ‌ترین الگوی زنان اسلامی و برای زنان افتخاری بزرگ است که ولادت این بانو به نام روز زن انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) در رابطه با حضور زنان در تظاهرات با موانعی مواجه بودند تصریح کرد: در اوایل اوج گیری انقلاب در سال 57 این سوال مطرح بود که آیا زنان می‌توانند در راهپیمایی شرکت داشته باشند، زیرا تا قبل از آن در 30 تیر 1331 و تظاهرات و اجتماعات نهضت مشروطه مشروعه حتی یک زن هم وجود نداشت.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: در اواسط سال 57 این مسئله که زنان مسلمان انقلاب دوشادوش مردان در تظاهرات شرکت کنند دو منظر ایجاد شد، یکی نظریه سنت‌گرا که معتقد بودند حضور در تظاهرات برای زنان خطرناک است و باید در خانه بمانند و دیگری نظر امام خمینی (ره) بود که فرمودند هیچ اشکالی وجود ندارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: امام (ره) فرمودند زن‌ها هم می‌توانند به تظاهرات بیایند زیرا دفاع از اسلام زن و مرد نمی‌شناسد و هردو باید دوشادوش یکدیگر انقلاب کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: بعد از فرمایش امام خمینی(ره) در واقعه عظیم 17 شهریور که حدود پنج هزار نفر به شهادت رسیدند، آمار بالایی از زنان متعهد، محجبه و حافظ نهج‌البلاغه به شهادت رسیدند و واقعه 17 شهریور یکی از عوامل اصلی بود که شاه را در سراشیبی سقوط قرار داد.

وی بیان کرد: این خون‌های پاک مظلومه اثر خود را گذاشت و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

انتهای پیام/72011/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول