اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بروجرد:

حضور حضرت فاطمه زهرا (س) موجب شخصیت بخشی به زنان در جامعه است

امام جمعه شهرستان بروجرد در جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بین بانوان موسسات قرآنی و خواهران کانون مداحان بروجرد که در دفتر تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، حضور آن حضرت در اجتماع را موجب شخصیت بخشی به زنان در جامعه دانست.

حضور حضرت فاطمه زهرا (س) موجب شخصیت بخشی به زنان در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بین بانوان موسسات قرآنی و خواهران کانون مداحان بروجرد گفت: در دوران جاهلیت که برای زن ارزشی قائل نبودند و عده‌ای دختران خود را زنده به گور می‌کردند، خداوند منان فاطمه (س) را به پیامبر اسلام هدیه داد تا الگویی کامل برای عصرها و نسل‌ها باشد.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای بشریت است و علاوه بر زنان مسلمان و شیعه، مردان نیز از زندگانی ایشان الگو می‌گیرند.

امام جمعه شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: حضرت زهرای مرضیه تندیسی از عصمت، طهارت، معرفت و مظهر شفاعت بود که با پای گذاشتن در عرصه هستی، معیاری از شخصیت و بزرگواری و مادری نمونه برای امامان معصوم ما بود.

ترابی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در مدت کوتاه عمر با عزت حضرت فاطمه (س) پس از فراق پدر، به امر پروردگار بارها جبرئیل امین بر ایشان نازل و آن حضرت را از حوادث حال و آینده با خبر می‌ساخت و امیرالمومنین نیز با ثبت و کتابت پیام‌های جبرئیل در کتاب مصحف فاطمیه، متاعی گرانبها را در اختیار مسلمانان و شیعیان طی قرن‌ها قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه همه چیز جامعه اسلامی مدیون فرهنگ فاطمی است، اذعان کرد: اگر بخواهیم از جریان اسلامی دفاع کنیم، باید ابتدا فرهنگ فاطمی را بشناسیم و به دیگران نیز بیاموزیم تا این فرهنگ با ارزش و مقدس در جامعه نهادینه شود، چراکه در این صورت می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاومت کنیم.

در ادامه این مراسم به 14 نفر از بانوان حاضر در جلسه به قید قرعه جوایز فرهنگی اهداء شد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول