اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

12 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌شود

استاندار مرکزی از ایجاد 12 هزار و 615 فرصت شغلی در سال 93 در بخش‌های مختلف این استان خبر داد.

12 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نخستین کارگروه اشتغال استان مرکزی اظهار داشت: این میزان فرصت شغلی براساس سند توسعه اشتغال استان مرکزی در 12 شهرستان به منظور یک رقمی شدن نرخ بیکاری در سال جاری ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: از این میزان فرصت شغلی 5 هزار و 721 فرصت شغلی در اراک، 2 هزار و 339 فرصت شغلی در آشتیان، یک هزار و 31 مورد در خمین، یک هزار و 31 مورد در زرندیه، یک هزار و 643 مورد در ساوه، 907 مورد در شازند،‌ 260 مورد فراهان، 263 مورد در کمیجان، 554 مورد در محلات و 240 مورد در تفرش ایجاد خواهد شد.

استاندار مرکزی ادامه داد:‌ این مشاغل در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات،‌ ساختمان، تأمین آب و برق و گاز، حمل و نقل و انبارداری، هتل و رستوران، آموزش و سایر حوزه‌ها ایجاد شود.

مقیمی اضافه کرد:‌ مسئولیت ایجاد شغل در استان مرکزی براساس سند توسعه اشتغال بر عهده فرمانداران است و آنها پاسخگوی توسعه اشتغال در شهرستان‌ها هستند.

وی ابراز داشت: در راستای روان‌سازی امور در دستگاه‌ها مدیران باید با زمان‌بندی دقیق و مناسب زمان مورد نیاز پاسخگویی و اخذ مجوز را پیش‌بینی و در سایت دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته این مسئول، فرمانداران یک ماه فرصت خواهند داشت نسبت به شناسایی دقیق نیازهای شغلی شهرستان‌های خود اقدام کنند.

استاندار مرکزی با گلایه از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در خصوص اعتباراتی که توسط بانک‌ها تخصیص داده می‌شود، خواستار تجدید نظر میزان اعتبارات و تسهیل در روند اجرای تسهیلات برای توسعه اشتغال استان شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز از ابلاغ تسهیلات 145 میلیارد و 220 میلیون تومانی تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغالزا و بنگاه‌‌های کوچک و متوسط خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات با عاملیت هفت بانک عامل ملی،‌‌ سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه و پست بانک در سه حوزه طرح‌های سرمایه در گردش، طرح‌های نیمه تمام و توسعه‌ای پرداخت می‌شود.

ناصر شیخی اذعان داشت: بازپرداخت تسهیلات پنج ساله بوده و به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار باشند.

انتهای پیام/87011/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول