اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند تاکید کرد

حفظ شان و جایگاه مادری در کنار اشتغال به کار بانوان

امام جمعه دماوند گفت: مادران باید بدانند که تربیت اولاد از همه مشاغل بالاتر و برتر است و هیچ شرافتی به شرافت مادری نیست.

حفظ شان و جایگاه مادری در کنار اشتغال به کار بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علا‌‌‌ء‌الدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت بانوی آب و آیینه، حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: روز ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن و روز مادر نام‌گذاری شده است و این روز باید به خوبی پاس داشته شود.

وی تصریح کرد: روز ولادت حضرت ام‌ابیها (س) با سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) مصادف شده و این فرصت ارزشمندی است که باید غنیمت شمرد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: این روز بسیار پرافتخار است و در چنین روزی، جامعه بشریت و همه مسلمانان جهان به بانویی افتخار می‌کنند که از معجزات تاریخ هستند.

علاءالدینی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در حجره کوچک و خانه محقر خودشان، انسان‌های بزرگی را تربیت کرده‌اند که نور آنها جهان را فراگرفته‌ است و هر چه از آن تاریخ می‌گذرد، این نور شعله‌ورتر و تابناک‌تر مسیر هدا‌یت‌گرانه خود را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: جالب این‌جاست که امام در ردیف افتخاراتی که در وصیت‌نامه خود بدان‌ها اشاره می‌کنند، در کنار اموری نظیر داشتن نهج‌البلاغه، امام باقر (ع) و شخصیت‌های دیگر، وجود حضرت زهرا (س) و مصحف فاطمه (س) را نیز به عنوان یکی از افتخارات خود ذکر می‌کنند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: امروز باید بر حجره مختصری که جلوه‌گاه نور عظمت الهی و پرورشگاه زبدگان اولاد آدم است، سلام داد و اینکه چنین روزی به نام روز زن نام‌گذاری شده، باعث افتخار برای بانوان است و در عین حال، مسئولیت این قشر تاثیرگذار جامعه را نیز بیشتر از گذشته می‌کند.

علاءالدینی بیان داشت: مهم‌ترین مسئولیت بانوان، اقتدا به حضرت زهرا (س) است و زنان امروز باید از تقوا، زهد، عفاف، پاکدامنی و سیره ایشان تبعیت کنند.

وی یادآور شد: همچنین این روز به عنوان روز مادر نام‌گذاری شده است و این امر مسئولیت مادران جامعه اسلامی را در این راستا که بدانند تربیت اولاد از همه مشاغل بالاتر و برتر است و هیچ شغلی به شرافت مادری نیست، سنگین می‌سازد.

امام جمعه دماوند در پایان متذکر شد: مادران باید بدانند که از دامان همین مادر است که امثال مالک اشتر و اشخاص بزرگی که می‌توانند ملتی را نجات دهند، پدیدار می‌شوند و این امر مهمی است که باید بیشتر بدان توجه داشت.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول