اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شورای چهارم شیراز منسجم است /اشتغال حق جوانان شیرازی است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای چهارم شیراز شورایی منسجم است و اختلاف حادی در آن وجود ندارد..

شورای چهارم شیراز منسجم است /اشتغال حق جوانان شیرازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل بعد از ظهر امروز در نشست خبری کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی شورا و شهردار شیراز، اظهار داشت: در هر تشکل گروهی ممکن است افرادی از آن مجموعه با گروه‌های بیرونی همکاری کنند اما شورای چهارم شیراز شورایی منسجم است و اختلاف حادی در آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ارتباط افرادی از درون شورا با تحریک تشکل‌های دانشجویی، افزود: اگر افرادی در شورا مطالب را به بیرون منتقل کرده و از طریق تحریک برای اعمال فشار بنا داشته باشند مسائلی را پیش ببرند به آن سبب است که بنابر نظر و نیت خود گمان می‌کنند رویه‌ای صحیح و ثواب است و باید کاری انجام شود یا نشود.

گردشگری تنها امکان درآمد‌زایی درون شهر است

حقدل ادامه داد: بنابر قوانین تا شعاع 30 کیلومتری کلان شهرها فعالیت اقتصادی بزرگ به سبب آلودگی‌های زیست محیطی ممنوع بوده و تنها امکان پیش‌رو برای درآمد‌زایی، گردشگری است که صنعتی پاک محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شیراز از این نظر دارای آب و هوایی چهار فصل و از نظر میراثی در شمار پنج نقطه برتر جهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: از سویی با لطف و عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و وجود 700 امامزاده که 100 مورد آن دارای شجره‌نامه و واجب التکریم هستند، ظرفیت گردشگری مذهبی این شهر بسیار عظیم است.

وی بیان کرد: از همین دست می‌توان به قطب بودن پزشکی شیراز و ظرفیت توریسم‌درمانی در آن اشاره کرد که امید واثق داریم با شرایط خوب ایجاد شده و تعامل بین مدیریت اجرایی و شهری، این شهر به خاستگاه سایر هموطنان تبدیل شود.

حقدل ابراز داشت: در صورت رونق گردشگری، شیراز از سایر مقوله‌ها بی‌نیاز شده و رونق اقتصادی در آن محقق می‌شود.

شغل مناسب، حق جوانان شیرازی است

به گفته وی، این حق جوانان شیرازی است که شغل مناسب و در شان خود داشته باشند.

وی ابراز داشت: شورای شهر شیراز در بحث گردشگری و سرمایه‌گذاری اقدامات متعددی را انجام داده که در این زمینه اخبار خوبی به زودی به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در بحث جهاد اقتصادی لازم است که فضا برای ورود سرمایه‌گذاران مساعد شده و از این طریق برای شهر و مردم نیز انتفاع حاصل آید.

به گفته وی، ورود هر گردشگر به طور میانگین 11 شغل ایجاد می‌کند و در همین راستا تشکیل معاونت اقتصادی در شهرداری و کمیسیون گردشگری در شورا در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فضای سرد بین استانداری و شورا، در شورای چهارم و دولت یازدهم برطرف و کارگروه مشترکی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری تشکیل شد.

حقدل افزود: استاندار فارس در تمام زمینه‌ها از شورا حمایت کرده‌اند و در یکی از نخستین گام‌ها از ایشان اجازه خواستیم که ارتفاعات شیراز در اختیار شهرداری قرار گیرد و در همین راستا انجام اقداماتی در ارتفاعات کوه نور یا گهواره دید در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/2448/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول