اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه خبر داد

کرمانشاه میزبان اختتامیه تئاتر اردیبهشت ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری آئین اختتامیه تئاتر اردیبهشت ایران هم‌زمان با روز تئاتر در محوطه تاریخی بیستون با حضور هنرمندان و چهره‌های برجسته سینمای ایران خبر داد.

کرمانشاه میزبان اختتامیه تئاتر اردیبهشت ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال با تاکیدات مقام معظم رهبری بر فرهنگ، باید زمینه‌های شکوفایی این مقوله مهم در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه سرشار از گنجینه‌های غنی فرهنگ و ادب است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در زمینه ترویج فرهنگ در سال‌جاری بیش از 100 برنامه شاخص و متنوع را برگزار می‌کند.

رحیمی‌زنگنه تصریح کرد: استان کرمانشاه میزبان آئین افتتاحیه سومین هفته فرهنگ رضوی با حضور رئیس بنیاد بین‌المللی آستان قدس‌ رضوی بوده و در استان هم‌زمان با میلاد امام جواد (ع) از بزرگ‌ترین تابلوی معرق صلوات خاصه امام رضا (ع) رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری آئین اختتامیه تئاتر اردیبهشت ایران به میزبانی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این مراسم در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال‌جاری هم‌زمان با روز تئاتر در محوطه تاریخی بیستون با حضور هنرمندان و چهره‌های برجسته سینمای ایران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری کنگره احمد عزیزی شاعر آیینی انقلابی استان کرمانشاه و همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) در ادبیات معاصر در شهریور ماه سال‌جاری، مهم‌ترین برنامه‌های تدارکاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است.

این مسئول ابراز داشت: تدوین یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی، برگزاری جشنواره داستان‌نویسی ادبیات پایداری و شعر مرصاد، برپایی جشنواره تئاتر شهرستان‌ها، برگزاری تقویم فرهنگ و هنر در استان و برپایی هفته فرهنگی میان کرمانشاه و سلیمانیه عراق از دیگر برنامه‌های مهم سال‌جاری به شمار می‌رود.

رحیمی‌زنگنه به برپایی نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت ارشاد، مقرر شده این نمایشگاه در تاریخ 16 مهر ماه سال‌جاری در کرمانشاه برگزار شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بعد از گذشت 10 سال دوباره فصل‌نامه فرهنگ کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده و شماره جدید خود را در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری منتشر می‌کند.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین رویدادی که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان کرمانشاه به‌وقوع پیوسته، تشکیل دبیرخانه دائمی کتاب سال است که این دبیرخانه توسط هیئت علمی در تاریخ 24 آبان ماه سال‌جاری کتاب سال کرمانشاه را معرفی می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های بر امواج فرهنگ و هنر در کرمانشاه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این برنامه‌ها با محوریت مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه سه روز در هفته برگزار می‌شد که در سال جدید با اضافه شدن مجتمع شهید آوینی اجرای این برنامه‌ها به پنج روز در هفته ارتقا پیدا کرده است.

رحیمی‌زنگنه بیان داشت: در روزهای دوشنبه هر هفته محافل انس با قرآن از سلسله برنامه‌های بر امواج فرهنگ و هنر در کرمانشاه برگزار شده و چهارشنبه‌ها نیز جنگ‌های شادی توسط هنرمندان کرمانشاهی برپا می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تقویم فرهنگی برنامه‌های متنوع در کرمانشاه روزهای پنج‌شنبه هر هفته را به اجرای کنسرت توسط هنرمندان استانی و ملی اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مبنی بر اجرای برنامه‌های ملی در استان به وزارت ارشاد داده شده، گفت: کنگره بزرگداشت مکتب خوش‌نویسی کرمانشاه با محوریت پاسداشت میرزارضا کلهر و مرحوم آیت‌الله سیدمرتضی نجومی از قبیل این برنامه‌ها خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت شاعران آیینی کرمانشاه، جشنواره بین‌المللی موسیقی مقامی عرفانی، تئاتر صلح و کنگره ملی بزرگداشت میرزا حسن کرمانشاهی عارف بزرگ کرمانشاه از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این اداره‌کل به وزارت ارشاد اسلامی به شمار می‌رود.

گفتنی است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه محسن خداکرمیان را به‌عنوان مدیر جدید روابط عمومی و پریسا محمدی را به‌عنوان مدیر امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی کرد.

انتهای پیام/2700/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول