اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

ملت ایران هرگز زیر بار زور نمی‌رود

امام جمعه تبریز با انتقاد از رفتار دوگانه غربی‌ها، آمریکا و اتحادیه اروپا درباره مسئله هسته‌ای گفت: ملت ایران در برابر دشمن حرف زور را هرگز قبول نمی‌کند.

ملت ایران هرگز زیر بار زور نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر تبریز با بیان اینکه پاسداران بازوان دفاع از کیان و ولایت هستند، اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند چرا که به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند.

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه امام در تاسیس سپاه  گفت: سپاه و ارتش دو سازمان نظامی دوشادوش همدیگر به فرماندهی واحد خدمت می‌کنند و سربازان هر دو سربازان قرآن و اهل بیت است.

خطیب جمعه تبریز کارنامه انقلابی سپاه را مشهود دانست و گفت: سپاه علاوه بر فعالیت‌های نظامی فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی دارد و در واقع سپاه و ارتش بازوان پرتوان انقلاب هستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگار بی‌بدیل حضرت امام خمینی و مولود مبارک انقلاب اسلامی است که از بطن انقلاب روییده، رشد کرده و به کمال رسیده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی همواره در طول سه دهه گذشته مورد تهدید نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نرم قرار گرفته است و سپاه پاسداران توانسته است دوشادوش دیگر نیروهای مسلح ارزشی و مکتبی به عنوان بازوان توانمند ولایت فقیه از مرزهای جغرافیایی و آرمانی صیانت و حفاظت کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در کمین نشسته و برخی از دوستان ناآگاه از انحلال ارتش دم می‌زدند که در فضای جامعه جو تاریک و مبهمی ایجاد شده بود که در این شرایط امام بصیر و آگاه با یک پیام تاریخی با سه بند، 29 فروردین را روز ارتش اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مذاکرات باید ادامه یابد و چارچوب آن هم موضوع هسته‌ای است، اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند.

وی مهم‌ترین دستاورد پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه‌سازی برای پیشرفت‌های علمی دیگر افزود: فعالیت‌های ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای نیز تعطیل‌بردار نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران از مواضع هسته‌ای شفاف حق عدول را ندارد، گفت: ملت ایران در برابر دشمن حرف زور را هرگز قبول نمی‌کند.

خطیب جمعه تبریز از رفتار دوگانه غرب در برابر ایران انتقاد کرد و گفت: جای تعجب و تأسف است از طرفی لبخند می‌زنند و بر سر میز مذاکره می نشینند و از طرف دیگر انگلیس دایره تحریم‌ها را گسترده‌تر می‌کند و اتحادیه اروپا با قطعنامه مسخره و شرم‌آور علیه ایران صادره می‌کند.

وی قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران را مصداقی روشن دخالت در مسائل داخل دیگر کشورها اعلام کرد و گفت: ما نمازگزاران تبریز ضمن محکوم کردن رفتارهای دوگانه غرب اعلام می‌کنیم ملت ایران اعتنایی به یاوه‌گویی‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تقارن ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، افزود: این تقارن بی‌حکمت نیست شاید خداوند خواسته با این عمل تفسیر عملی سوره کوثر شود.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر و روز زن گفت: جوانان باید نعمت قدر والدین خود را بدانند و در هر شرایطی به آنان احترام بگذارند.

آیت الله شبستری از کسانی که والدین خود را از دست داده‌اند خواست هرگز والدین خود را فراموش نکنند بلکه با دادن احسان و کارهای نیک همیشه به یاد آنان باشند.

انتهای پیام/60001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول