اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا توان عملیات در هیچ جای دنیا را ندارد/ انقلاب رنگین غرب در اوکراین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا تا 10 سال دیگر توان عملیات در هیچ جای دنیا را ندارد و نمی‌تواند نیرو پیاده کند.

آمریکا توان عملیات در هیچ جای دنیا را ندارد/ انقلاب رنگین غرب در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمداسماعیل کوثری پنج‌شنبه شب در یادبود شهدای مدافع حرم بانوی کربلا و یادواره شهدای خیابان شهید رجایی و شهدای گمنام این شهر اظهار کرد: نسل جدید امروز به دنبال الگوی رزمندگان دفاع مقدس است.

وی جنگ تحمیلی را دفاع همه‌جانبه علیه استکبار عنوان کرد و افزود: انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی سبب شد آمریکا پس از حمله به عراق نتواند در این کشور بماند.

کوثری با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی رزمندگان در دوران دفاع مقدس به دیگر کشورهای منطقه منتقل شده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حمله 33 روزه به لبنان به دلیل وجود فرهنگ شهادت‌طلبی در حزب‌الله لبنان شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی غزه را به صورت 360 درجه محاصره کرد و در جنگ 22 و هشت روزه در مقابل مردم فلسطین شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان آمده بودند سوریه را در مدت دو ماه تسخیر کنند، بیان کرد: استکبار کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را هلال شیعی می‌داند و با حمله به سوریه به دنبال جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی بود.

کوثری به جانفشانی آزادی‌خواهان برای دفاع از حریم بانوی کربلا حضرت زینب (س) اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری اعزام نیرو به سوریه را قبول ندارند و معتقدند مردم همان منطقه باید بتوانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر انتقال تجربه دوران دفاع مقدس به مناطق دیگر، اظهار کرد: مردم سوریه با استفاده از تجربه تشکیل بسیج، «دفاع وطنی» را تشکیل دادند و توانستند با دشمنان مقابله کنند.

* تحقق پیش‌بینی مقام معظم رهبری در ایستادگی سوریه

وی با بیان اینکه پس از آغاز درگیری داخلی در سوریه تعدادی از شخصیت‌ها به منظور ارائه گزارش مبنی بر سقوط سوریه و بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که سوریه سقوط نمی‌کند و بشار اسد می‌ماند و پس از دو سال می‌بینیم پیش‌بینی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کرده است.

کوثری به حضور مردم در حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: مردم در حرم حضرت زینب (س) جشن پیروزی می‌گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغات روانی به دنبال مرعوب کردن طرف مقابل است، تصریح کرد: انسان ترسو نمی‌تواند سر بلند کند و شکست می‌خورد.

وی به دخالت آمریکا در اوکراین اشاره کرد و گفت: آمریکا در اکراین انقلاب رنگین ایجاد کرده و پس از آن روسیه در مقابل آن ایستاده است.

کوثری با تاکید براینکه آمریکا تا 10 سال دیگر توان عملیات در هیچ جای دنیا را ندارد، بیان کرد: آمریکا پس از خروج از عراق نتوانست در درگیری سوریه و اوکراین نیرو پیاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از هزینه 25 میلیارد دلاری عربستان برای براندازی رژیم سوریه خبر داد و یادآور شد: عربستان اسلام آمریکایی را دنبال می‌کند و می‌خواهد با اسلام ناب محمدی (ص) مقابله کند.

* فرهنگ شهادت‌طلبی منتقل شده است

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی رزمندگان دوران دفاع مقدس به دیگر کشورها حتی آمریکای جنوبی منتقل شده است، خاطرنشان کرد: الگوی رزمندگان در دفاع مقدس عاشورا و تفکر ایستادگی امام حسین (ع) در مقابل ستمگران بود.

کوثری به پیروزی انقلاب اسلامی پس از 14 قرن به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) با دست خالی و در سن 70 سالگی موجب شگفتی سیاستمداران دنیا شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صلابت سیاست‌های امام (ره) را برگرفته از قیام امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: امام (ره) به قدرت لایزال الهی یقین داشت و راه امام حسین (ع) و ائمه (ع) را ادامه داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در میدان عمل از ولایت فقیه دفاع کردند، تصریح کرد: رزمندگان خالصانه و صادقانه در میدان مقابل دشمن صف‌آرایی کردند.

انتهای پیام/84001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول