اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ نایب‌ رئیس مجلس:

توان نظامی ایران قدرت آمریکا را در منطقه ناکارآمد کرده است

نایب ‌رئیس مجلس گفت: توان نظامی ایران قدرت آمریکا را در منطقه ناکارآمد کرده است.

توان نظامی ایران قدرت آمریکا را در منطقه ناکارآمد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در قزوین، اظهار داشت: اراده قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستیابی به بلندترین قله‌های قدرت است.

وی افزود: به ملت و نظامی مقتدر می‌اندیشیم و اقتدار را هدف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این مقطع و در فراروی تاریخ ایران می‌دانیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقتدار در سایه دانش، پرتو ایمان، دست‌یابی به ثروت و برخورداری از امنیت و ملتی که در اوج وحدت و همدلی حرکت کند، به‌دست می‌آید.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امروز ملتی که از دانش و علم بهره‌مند نباشد، بهره‌ای از قدرت نمی‌برد.

وی عنوان کرد: ملتی که از یک ثروت متراکم انباشته شده، رفاه عمومی و عدالت مورد تأیید قرآن‌کریم بهره‌مند نباشد، قدرت مطلوب را تجربه نمی‌کند.

نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملتی که در پرتو قدرت نظامی کارآمد که دشمن را از تعرض به کشور مأیوس کند بهره‌مند نباشد، ملت مقتدری نیست.

ابوترابی‌فرد گفت: ملتی که در قله‌های وحدت و انسجام و با هماهنگی کامل حرکت نکند از اقتدار بهره‌ای نمی‌برد.

وی بیان کرد: ملتی که قلب، جان و روح آنان به ایمان، اخلاق و فرهنگ برآمده از ارزش‌های ملی و اسلامی نورانی نباشد، اقتدار را تجربه نمی‌کند.

نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در تمام عرصه‌ها با قدرت و توان حرکت کنیم تا به قله‌های بلند و رفیع اقتدار دست یابیم.

ابوترابی‌فرد افزود: امروز ملت ایران یکی از زیباترین دوران اقتدار دفاعی و قدرت امنیتی خود را سپری می‌کند به گونه‌ای که فرمانده ارشد اطلاعات ارتش آمریکا در کنگره آمریکا حضور یافته و در تحلیل موقعیت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که «قدرت دفاعی ایران در موقعیتی است که قدرت نظامی آمریکا را در منطقه خاورمیانه مهار کرده است».

وی با اشاره به اینکه این جمله قابل درنگ و تأمل است، اضافه کرد: قدرت نظامی آمریکا در منطقه و خلیج فارس برای دفاع از منافع نامشروع آمریکا و متحدان او و غارت ثروت و مصادره شخصیت ملل اسلامی منطقه حضور دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدرتی که موجب ناکارآمدی قدرت نظامی آمریکا در منطقه شده جمهوری اسلامی ایران است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا در عراق شکست خورد و با ذلت ناچار به خروج از کشور عراق شد، عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم برای نخستین‌بار در تجربه نظامی آمریکا تنها کشوری که نیروهای نظامی آمریکا در آن کشور حضور پیدا کرده و با ذلت مجبور به ترک آن کشور شدند، عراق بود.

وی تصریح کرد: قدرتی که راه را برای این خروج ذلت‌بار هموار کرد، قدرت ملت ایران و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین‌بار رژیم صهیونیستی و متحدانش در جنگ 33 روزه در تهاجم گسترده به کشور لبنان شکست خورد که این پیروزی کشور لبنان دستاورد اقتدار ملت ایران و قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران موجب شده در طول دو دهه گذشته رئیس جمهور آمریکا بارها اظهار کند که گزینه نظامی روی‌میز است اما هیچ‌گاه جسارت تعرض به آسمان، زمین و دریای جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشند که این به دلیل قدرت ملت ایران است که یکی از مولفه‌های کلیدی آن قدرت نظامی و دفاعی است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم شاهد افزایش عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران در سایه نیروهای مسلح توانمند و قدرتمند باشیم.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول