اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان قدس رضوی:

آمریکا توان براندازی نظام اسلامی را ندارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آمریکا می‌گوید ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیستیم اما در واقع توان براندازی نظام اسلامی را ندارد.

آمریکا توان براندازی نظام اسلامی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه قائم‌مقام آستان قدس رضوی که در تالار آیینه حرم رضوی برگزار شد، با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: من مقام معظم رهبری را از دوران نوجوانی می‌شناسم و ایشان از استثنایی‌ترین افرادی است که می‌توانند در خصوص فرهنگ اظهارنظر کنند؛ نظر ایشان برای اندیشمندان و متفکران حجت است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای فکر می‌کنند فرهنگ خلاصه در بحث حجاب و مسائلی نظیر آن می‌شود، افزود: فرهنگ از نگاه اسلامی عبارت است از مجموعه‌ای از اخلاقیات، مسائل فکری، سیاسی، فضائل معنوی، تدبیر، قدرت تصمیم‌گیری برخورداری از تجربه، هنر و مجموعه‌ای از ارزش‌های اسلامی که این تعریف یک نگاه کلی به مبحث فرهنگ بوده و اگر کسی یکی از این موارد را حذف کند در واقع فرهنگ را تحریف کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چگونه فکر کردن خود یک فرهنگ است و اینکه ما برای معرفی خود در جهان از چه هنرهایی و چه ارزش‌های استفاده کنیم و همچنین با مردم خود و جهان چه گفتمانی داشته باشیم همه از مسائل فرهنگی است.

واعظ‌طبسی ادامه داد: اینکه کشور خود را چگونه اداره کنیم و یا با دنیا با چه گفتمانی صحبت کنیم و یا در میز مذاکره چگونه سخن بگوییم همه از مسائل فرهنگی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: فرهنگ موضوعی بسیار مهم بوده و اگر نظام اسلامی به این مقدار مورد حساسیت در جهان است به دلیل همین فرهنگی است که نسل جوان را به سوی خود جذب می‌کند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده به معنای پایه‌ریزی اقتصادی است که در هر شرایطی بتواند راه خود را به سوی پویایی ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان خطاب به مدیران آستان قدس رضوی گفت: در خصوص مسائل مالی بسیار حساس باشید و اگر کسی حتی یک ریال را از اموال آستان قدس رضوی بخشش کند از نظر شرعی حرام بوده و باید پاسخگو باشد؛ همچنین از قدرتی که دارید برای خدمت به مردم در راه خدا تلاش کنید و همچنین در همه مسائل مشورت کنید و به صورت فردی تصمیم نگیرید و از هرگونه تندروی نیز بپرهیزید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برخی در داخل فکر می‌کنند مشکل ما با آمریکا فقط بحث هسته‌ای است؛ در حالی که مشکل آنها با نظام اسلامی است و اگر آنها امروز می‌گویند ما قصد براندازی جمهوری اسلامی را نداریم در واقع توان چنین کاری را ندارند.

وی ادامه داد: اگر مشکل هسته‌ای ما امروز حل بشود آنها فردا به حقوق بشر می‌پردازند و بعد از آن نیز می‌گویند چرا اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسید.

واعظ‌طبسی گفت: در جلسه‌ای که با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه داشتم به وی گفتم مذاکرات باید ادامه یابد و عده‌ای که با آن مخالفت می‌کنند نباید جدی گرفته شوند؛ من باید اینجا بگویم من تیم مذاکره کننده را به خوبی می‌شناسم و آنها افرادی بسیار معتقد هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تشکر از زحمات سید‌احمد علوی قائم‌مقام پیشین آستان قدس رضوی اضافه کرد: با پایان دوره 8 ساله علوی سعی کردیم از فکر جدید استفاده کنیم و البته فکر جدید نشان دهنده ناتوانی مدیریت قبلی نیست و حتی مقام معظم رهبری نیز بعد از اتمام دوره یک مدیر، مدیری جدید را تعیین می‌کنند و البته علوی در مهم‌ترین مکان تصمیم‌گیری آستان قدس رضوی یعنی هیئت امنا حضور خواهد داشت و باید بگویم از مدیریت وی در آستان قدس رضوی بسیار راضی هستم.

واعظ‌طبسی در خصوص سعید عبدالحسینی قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی نیز گفت: عبدالحسینی در دوره مدیریت خود در بیمارستان رضوی آن را به گونه‌ای مدیریت کرد که امروز این بیمارستان از برجسته‌ترین بیمارستان‌ها در سطح دنیا است و من به معنای واقعی کلمه در خصوص مسائل مالی به وی اطمینان دارم و وی را امین خود می‌دانم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول