اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه قدس:

آمریکا کوچک‌تر از آن است که برای ما تعیین تکلیف کند

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه معنی مدیریت جهادی، عزتمند زندگی کردن است، گفت: آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد برای ما تصمیم‌گیری کرده و برای حقوق ما تعیین تکلیف کند.

آمریکا کوچک‌تر از آن است که برای ما تعیین تکلیف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار اسماعیل قاآنی در مراسم یادواره شهدای فاطمی، فرزندان معنوی کوثر که با حضور سردار امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی و 117 خانواده شهید مشهد شب گذشته برگزار شد، با اشاره به این‌که میزبانان اصلی این مجالس خود شهدا هستند، اظهار کرد: شهدا علمداران عزت و سربلندی این نظام هستند که در واحد کوچکی به نام خانواده پرورش یافتند اما متصل به یک کانون بزرگ و نورانی به نام حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) بودند.

وی ادامه داد: اتصال به این کانون، باعزت زندگی کردن و نیز در راه احقاق دین از جسم و جان گذشتن را به دنبال دارد که در نهایت آنان به منبع لایزال الهی وصل شده و خود را در راه این باور فدا کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: اگر این عزیزان نبودند نظام اسلامی ما به هیچ عنوان پابرجا نبود و عمر 35 ساله این نظام مدیون و مرهون خون این عزیزان والامقام است؛ قدرت ایستادگی این نظام در برابر دشمنان در گرو فداکاری و برکت وجود پاک این عزیزان است.

قاآنی افزود: قدرت، غیرت و عزتمندی این شهدا الگو و سرمشقی برای تمام مسلمانان جهان شده است که راه و رسم باعزت زندگی کردن را به آنان می‌آموزد.

وی با اشاره به مبارزه بیش از 40 ساله جوانان و مردم در فلسطین و لبنان با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پرافتخارترین زمان جنگیدن فلسطینیان مربوط به 25 سال اخیر زمانی که جنگ تحمیلی در ایران روی داد، بوده که با الگو گرفتن از شهدایی که تفکرشان اسلامی است، توانستند در جنگ 22 روزه با رژیم غاصب صهیونیستی با آن همه امکانات نظامی مقابله کنند و آنان را شکست دهند والا تا قبل از این دوران فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های خارج از فلسطین زندگی می‌کردند و رژیم غاصب هر گونه جنایت و هتک حرمتی را به آنان و خانواده‌هایشان وارد می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس ادامه داد: این در حالی است که این رژیم غاصب در این جنگ 22 روزه با تمام زمین‌هایی که غصب کرده و با آن همه امکانات نظامی نتوانست حتی یک‌سوم از اراضی غزه را بگیرد که این نشان از الگوپذیری جوانان فلسطینی از شهدای کشور ما دارد.

به گفته وی، می‌توان گفت اگر فرهنگ با عزت زندگی کردن را شهدا به دنیا نمی‌آموختند جهان قطعاً وضعیت بدتری داشت.

قاآنی با اشاره به این‌که جنگ تحمیلی ما با دشمن به هیچ عنوان حتی در یک روز هم برابری نداشت، خاطرنشان کرد: نورانیت و با عزت زندگی کردن شهدا معطوف به یک منطقه و محله نبوده بلکه برای جغرافیای جهان به عنوان یک حجت تمام شده مطرح است.

وی دو نکته را در زندگی شهدا ویژه خواند و گفت: یک نکته وجود خانواده‌های پاکی است که این عزیزان در آن رشد و پرورش یافتند و دیگری اتصال آنها به محافل عزای حسینی و تاثیر یافتن از صدیقه کبری (س) و حضرت ام‌البنین (س) بوده که باعث زندگی با عزت آنها شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با ذکر مثالی از عملیات خیبر تصریح کرد: شهدا و خانواده‌هایشان الگوی کاملی برای ملت و مسئولین هستند و باید گفت هر کدام از مسئولین در هر موضع و جناحی که هستند وجود شهدا پشتیبان آنها بوده که باید آن را گرامی بدارند و زندگیشان را در صراط این شهدا بیابند.

قاآنی معنی مدیریت جهادی را عزتمند زندگی کردن دانست و افزود: معنی مدیریت جهادی تنها به بستن چفیه خلاصه نمی‌شود بلکه مردم و مسئولین باید فرهنگ با عزت زندگی کردن را بیاموزند و به آن عمل کنند.

وی مداخله آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را بی‌اساس و نامربوط خواند و گفت: آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد برای ما تصمیم‌گیری کرده و برای حقوق ما تعیین تکلیف کند؛ اگر مسئولین وظایفشان را با تاثیر از الگوی جهادی پیش ببرند؛ این مذاکرات سرانجام منجر به عزت نظام خواهد شد و از صدقه سر شهدا و خانواده آنان از این مرحله نیز پیروز بیرون خواهیم آمد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول