اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

وجود 50 هزار واحد کم‌دوام در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از وجود 50 هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در استان هشدار داد و گفت: مقاوم‌سازی این واحدها نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان و همکاری خوب آحاد مردم دارد.

وجود 50 هزار واحد کم‌دوام در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد خانی‌نوذری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دهه تاسیس حساب 100 امام(ره) بنیاد مسکن اظهار کرد: این نهاد انقلابی این نهاد فعالیت‌های ارزنده‌ای به جامعه هدف خود انجام داده و اعتبارات خوبی از بخش ملی و استانی جذب کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بافت‌های با ارزشی در استان وجود دارد که باید در حفاظت و مرمت آن تلاش شود، گفت: حفاظت از این بافت کاری سخت و با حوصله بوده که باید روستاهای مورد نظر را بررسی و تا جایی که محدودیت نداشته باشد اقدام کرد.

خانی‌نوذری حفاظت از بافت‌های با ارزش روستاها را بستگی به جمعیت روستا، استقبال مردمی، تعداد واحدهای مسکونی دانست و گفت: در سطح کشور روستاهای زیادی با حفظ بافت با ارزش اجرای طرح آن ها صورت گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه قریب به 50 هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد کم‌دوام و یا بی‌دوام هستند، گفت: مقاوم‌سازی این واحدها نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان و همکاری خوب آحاد مردم بوده که انتظار می‌رود با هم‌افزایی بتوان در این مسیر گام برداشت.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اتمام پروژه‌های نیمه تمام را سیاست‌های کاری این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 35 پروژه جدیدی در استان در دست اجرا است این در حالی است که 119 پروژه نیمه تمام در بخش روستایی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این نهاد فعالیت‌های ارزنده‌ای به جامعه هدف خود انجام داده و اعتبارات خوبی از بخش ملی و استانی جذب کرده، گفت: در سال جدید اعتبارات خوبی در مجلس برای بنیاد مسکن مصوب شد که امیدواریم با هماهنگی خوب بین استاندار، نمایندگان مجلس و معاونان استاندار اعتبار خوبی برای استان لحاظ شود.

خانی‌نوذری تصریح کرد: با جذب اعتبارات لازم در سال جاری اجرای طرح هادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شتاب می‌گیرد.

وی تهیه طرح هادی در کهگیلویه و بویراحمد را 100 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین تهیه طرح هادی در کشور 75 درصد بوده که استان از میانگین کشوری پیشی گرفته و نوید خوبی برای استان است.

این مسئول تعداد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 85 یک هزار و 795 روستای دارای سکنه عنوان کرد و گفت: قریب به 761 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح شدند.

انتهای پیام/82011/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول