اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن کرمانشاه عنوان کرد

مقاوم‌سازی 34 درصد از منازل روستایی کرمانشاه

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: 46 هزار واحد مسکونی یعنی معادل 34 درصد از منازل روستایی استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 34 درصد از منازل روستایی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شمس‌الله خدادادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه اظهار داشت: دولت از سال 84  طی مصوبه‌‌ای، تسهیلاتی به مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 200 هزار واحد روستایی در کشور از تسهیلات مقاوم‌سازی برخوردار می‌شوند، افزود: روستاییان مدت 24 الی 36 ماه فرصت دارند که برای بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روستاییان می‌توانند از  طریق ضمانت‌های مختلف از جمله ضمانت زنجیره‌ای، سند مالکیت و .... برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

خدادادی با اشاره به اینکه افراد ساکن در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود، یادآور شد: تاکنون 46 هزار واحد مسکونی از 2 هزار 555 روستای دارای سکنه استان کرمانشاه، معادل 34 درصد از منازل روستایی مقاوم‌سازی شده است.

به گفته این مسئول، تلاش برای حفظ هویت معماری سنتی مساکن روستایی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و ترویج فرهنگ بیمه در مقابل حوادث احتمالی از اهداف مهم اعطای تسهیلات به روستاییان خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر روستاییانی که قصد مقاوم‌سازی مسکن خود را داشته، متقاضیانی که در شهرها قصد مهاجرت به روستا را دارند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خدادادی با اشاره به اینکه  طرح مسکن مهر در استان به خوبی اجرا شده، گفت: سهم استان کرمانشاه از سال 88 تا 92 هفت هزار و 786 واحد بوده که از این تعداد با 6 هزار و 710 واحد عقد قرار داد شده و سه هزار و 751 واحد کار آن‌ها به اتمام رسیده که پیشرفت 78 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه متذکر شد: تعداد زیادی از واحدهای پروژه 256 واحدی بیستون فاقد متقاضی بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نسبت به ثبت‌نام برای دریافت این واحدها اقدام کنند.

انتهای پیام/2700/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول